Prelegenci w dotychczasowych edycjach Konferencji:
Krzysztof Wojewodzic Ekspert ds. Zarządzania strategicznego w IT, prezes ESCOLA S.A. Doradza w zakresie digitalizacji m.in. Xella International, NE oraz Brockhaus GmbH. Prowadzi wykłady z zarządzania strategicznego (Canvas Network, EdX), w Polsce na ALK i Vistula University. Jest także ekspertem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) – ocenia wnioski POIR i „Szybka Ścieżka”. Więcej informacji:
krzysztof-wojewodzic.com.
Anna Warda-Ritzen Analityk biznesowy od siedmiu lat. Ma doświadczenie zarówno w sektorze publicznym jak i komercyjnym. Pracowała między innymi przy projektach wykorzystujących fundusze europejskie dla Ministerstwa Cyfryzacji. Zdobytą wiedzę wykorzystuje teraz w sektorze szkolnictwa wyższego skupiając się na e-learningu i elektronicznym egzaminowaniu.
Magda Sochacka Od 8 lat związana z branżami doradztwa biznesowego i technologii w edukacji. W PCG Academia zarządza wprowadzaniem rozwiązań zagranicznych partnerów, w tym platform e-learningowych i służących do elektronicznego egzaminowania, do polskiego sektora szkolnictwa wyższego. Doświadczenie zawodowe zdobywała na projektach w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz programu CEMS Master in International Management.
Leszek Cibor Nazywam się Leszek Cibor . Buduję i rozwijam serce każdego biznesu jakim jest sprzedaż. Od 2007 roku sprzedaję i tworzę marketing swoich marek i marek moich klientów jako interim manager lub na zlecenie. Od 2013 roku aktywnie zajmuję się szkoleniami srzedażowymi, negocjacjami, mentoringiem i budową działów handlowych. Mówiąc wprost: mogę rozwinąć Twój biznes - zmienić go i nadać mu właściwy kierunek w jego centralnym aspekcie. Prowadzę własne studio animacji Ideaman.TV, w którym razem z grafikami realizujemy projekty marketingowe własne jak i klientów.
Realizuję szkolenia online oraz edukuję swoich klientów zarówno na żywo jak i na spotkaniach via Skype. Prowadzę własną Fundację, dzięki której organizuję takie konferencje jak TEDxBielskoBiała, Grojkon, Górski Efekt Toastmasters czy Dni Wolnego Oprogramowania. Tworzę liczne treści, w tym szkolenia i udostępniam je darmo na moim kanale YouTube. Zapoznaj się z moją pracą.
http://leszekcibor.pl/
Anna L. Grygoruk Pedagog, kulturoznawca, specjalista w zakresie diagnozy i terapii pedagogicznej oraz ZZL. Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku, Politechniki Białostockiej, Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Badań Edukacyjnych. Od blisko dekady związana zawodowo z e-learningiem akademickim, e-nauczyciel i metodyk nauczania zdalnego certyfikowany przez Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego, finalistka ogólnopolskiego konkursu TOP HR MANAGER, dwukrotnie wyróżniona dyplomem rektora za osiągnięcia dydaktyczne. Zawodowo związana z kilkoma ośrodkami akademickimi, m.in. Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Uniwersytet Warszawski, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku.
Szkoleniowiec, trener, ekspert i autor materiałów szkoleniowych dla nauczycieli przede wszystkim dotyczących nauki programowania oraz wykorzystania nowych technologii w procesie dydaktycznym. Właściciel firmy szkoleniowej EDU ICT PLUS. Zafascynowana technologią VR i AR oraz możliwościami tworzenia pomocy dydaktycznych wykorzystujących tę technologię.
Aneta Lewczuk Absolwentka Collegium Da Vince, Szkoły Trenerskiej Grupa SET, Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im.L.Koźmińskiego, Wyższej Szkoły Handlu i Prawa i. Łazarskiego oraz Programu Train the Trainer, T.Harv Eker, Success Resources.
Uczy się całe życie i ma ciągły niedosyt. Ciekawa świata, ludzi, zależności i kierunków rozwoju. Obecnie trener edukacyjny, który wspiera nauczycieli w rozwoju własnego potencjału. Właściciel firmy szkoleniowej Titu Edukacja, gdzie projektuje i wykonuje warsztaty z zakresu rozwoju osobistego, myślenia algorytmami, kształcenia rozumowania matematycznego, kompetencji kluczowych w praktyce szkolnej. Prowadzi kompleksowe wspomaganie szkół w ramach realizacji procesu rozwoju kompetencji kluczowych.
Zawodowo związana z Ośrodkiem Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych ORKE w Warszawie oraz Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi i e-learningiem akademickim w Polskim Uniwersytecie Wirtualnym.
Beata Tworzewska-Pozłutko Na co dzień zajmuję się projektowaniem i prowadzeniem kurów online/blended w AGH oraz wspieraniem nauczycieli akademickich, którzy takie kursy chcą prowadzić dla studentów. Zazwyczaj są to kursy mocno skupione na interakcjach pomiędzy prowadzącym i uczestnikami i realizowane w niedużych grupach. Interesuję się też user experience, narzędziami i neurodydaktyką w uczeniu online.
Podczas konferencji opowiem o nowym wyzwaniu, z którym zmierzyliśmy się w AGH czyli kursie self-paced z RODO. Podzielę się tym co się udało, co nie udało i czego nauczył się nasz zespół.
Marek Małolepszy Doktor nauk matematycznych, pracownik Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej. Kierownik Zespołu Dydaktycznego Matematyków przy Wydziale Mechanicznym, Wydziale Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska oraz Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej. Koordynator platformy edukacyjnej WIKAMP w Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki. Współpracuje z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym. W 2011 r. został laureatem ogólno¬polskiego konkursu „Wiedza z pasją. Promujemy młodych naukowców”. Wykorzystaniem technologii informatycznych w kształceniu zajmuje się zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Ukończył liczne kursy i szkolenia dla osób przygotowujących i prowadzących zajęcia w formułach e-learning oraz blended learning. Uczestnik konferencji o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Autor oraz recenzent artykułów naukowych z zakresu wykorzystania technologii informatycznych w kształceniu. Autor kursów realizowanych w formułach e-learning oraz blended learning.
Joanna Małocha Historyk i archeolog, doktor nauk humanistycznych. Wykładowca Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Akademii Ignatianum. Od 2003 r. bierze udział w krajowych i zagranicznych kampaniach wykopaliskowych Instytutu Archeologii UJ, zaś od 2008 r. prowadzi zajęcia z języka koptyjskiego w Międzywydziałowym Studium Języków Obcych UPJPII. Obszar zainteresowań badawczych: sztuka i literatura koptyjska, metodyka nauczania języka koptyjskiego, zastosowanie e-learningu w nauczaniu języków starożytnych.
Kamila Szymańska Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, pracownik na stanowisku Adiunkta w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Od 2009 r. związana z e-learningiem akademickim w ramach współpracy z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym, a od 2017 r. także scenarzystka szkoleń korporacyjnych w iPRO E-learning Sp. z o.o. W nauczaniu zdalnym kładzie nacisk na interakcję z użytkownikiem, podtrzymywanie jego zaangażowania i wzbogacanie teorii o liczne przykłady praktyczne. Zainteresowania naukowo-badawcze, poza nauczaniem zdalnym, koncentrują się wokół wartości dla klienta, zachowań nabywców i neuromarketingu.
Oktawia Braniewicz Wykładowczyni Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, doktorantka w Katedrze Prawa Międzynarodowego i Stosunków Międzynarodowych UŁ, działaczka społeczna. Prelegentka wielu konferencji międzynarodowych i krajowych oraz autorka publikacji z zakresu międzynarodowej ochrony Praw Człowieka, prawa międzynarodowego oraz CSR. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia naukowe. Uczestniczka krajowych i zagranicznych projektów badawczych. Działaczka na rzecz popularyzacji Praw Człowieka oraz idei zrównoważonego rozwoju.
Joanna Peredko Absolwentka matematyki UŁ. Ukończyła Letnią Szkołę Nauk Aktuarialnych w Warszawie. Obecnie doktor nauk matematycznych i adiunkt w Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej. Uczestniczyła w certyfikowanych szkoleniach PŁ z dydaktyki w zakresie metodyk: problem based learning, design thinking, case teaching jak i prezentera webinariów. Zwolenniczka aktywizujących metod nauczania, zaangażowana w projekt edukacyjny PŁ dotyczący opracowania zajęć z matematyki z wykorzystaniem takich metod. Czasami wsiada w samolot i wyskakuje zeń (ze spadochronem) lub leci solo na inny kontynent, by pójść na sztukę do teatru.
Gertruda Gwóźdź-Łukawska adiunkt w Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej
Certyfikowany Coach International Coaching Community
Certyfikowany e-nauczyciel
Matematyk, który bardzo lubi pracować ze studentami. Osoba zaangażowana w wiele projektów edukacyjnych oraz przeszkolona m.in. z Problem Based Learning, Design Thinking, Case Study, m-Learningu, umiejętności Trenerskich, Tutoringu. Autor i współautor wielu materiałów e-learningowych i m-learningowych, w tym Otwartych Zasobów Edukacyjnych PŁ twórca szeregu warsztatów organizowanych w ramach Drzwi Otwartych na PŁ, Festiwali Nauki, Mobility Week oraz w ramach pracy na Łódzkim Uniwersytecie Dziecięcym.
Współorganizatorka studenckiej Konferencji MathUp, dotyczącej zastosowań matematyki.
Poza matematyką, jej pasjami są książki i podróże.
Olga Majchrzak Filolog, językoznawca.
Jako metodyk z zamiłowania stara się budzić świadomość swoich studentów, w większości przyszłych nauczycieli, którzy już niedługo będą kształtowali swoich uczniów. Zaraża studentów pasją do nauczania, otwiera im oczy na potencjał ich uczniów, pokazuje, jak pomóc uczniom się uczyć, a nie tylko jak ich nauczać. Bo uczenie się to przede wszystkim podróż w głąb siebie. A kto chciałby wybrać się w podróż pod przymusem?
U nauczycieli ceni wychodzenie ze schematów, poszukiwanie oraz rozwijanie uśpionych talentów i odkrywanie pasji u swoich uczniów. W Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi pełni funkcję prorektora ds. kształcenia oraz prodziekana kierunku Filologia obca i opiekuna specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki na tymże kierunku.
Agnieszka Stanecka Ukończyła filologię angielską na Uniwersytecie Śląskim, gdzie również obroniła pracę doktorską. Jej pierwsza książka zatytułowana
Uprootedness: Hanif Kureishi’s Works and Postcolonial (Dis)Order ukazała się w Niemczech. Jej zainteresowania naukowe obejmują współczesną powieść angielską, teorię postkolonialną, studia genderowe oraz wieloetniczność i wielokulturowość we współczesnym świecie. Obszar zainteresowań akademickich to także zagadnienia tożsamości kobiet, pozycji i ról społecznych przypisywanych kobietom we współczesnym społeczeństwie brytyjskim, ze szczególnym uwzględnieniem relacji pomiędzy nimi. Od siedmiu lat związana z e-learningiem akademickim, poprzez współpracę jako e-nauczyciel z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym.
Stefan Nowicki Dyrektor Centrum Kształcenia na Odległość Uniwersytetu Wrocławskiego. Nauczyciel akademicki z 12-letnim stażem. Absolwent kursów z zakresu kształcenia online, prowadzonych przez Online Learning Consortium (USA) –
Mastery in Blended Learning, Advanced Online Teaching Certificate, Supporting Online Faculty, OLC – Instructional Design Mastery Series. Certyfikowany nauczyciel e-learningowy, a także Instructional Designer certyfikowany wspólnie przez Online Learning Consortium i State University of New York. W 2018 roku ukończył prestiżowy kurs
Institute for Emerging Leadership in Online Learning, prowadzony przez Online Learning Consortium oraz Washington State University. Certyfikowany specjalista Microsoft Office w zakresie programu Power Point. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu projektowania procesu dydaktycznego, wykorzystania e-learningu jako metody podnoszenia jakości oferty dydaktycznej uczelni, oraz ewaluacji kształcenia w szkołach wyższych. Zajmuje się także coachingiem i mentoringiem dla autorów kursów e-learningowych.
Jan Burbo Doktorant na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. Temat dysertacji doktorskiej: „Repatriacja ludności polskiej z Europy Wschodniej w kontekście mitów i wyobrażeń zbiorowych po II wojnie światowej” Karierę naukową rozpoczął na Akademii Ekonomiczno- Humanistycznej w Łodzi, gdzie studiował w
formie niestacjonarnej. Ukończył studia na kierunku politologia w specjalności: marketing polityczny i bezpieczeństwo państwa, oraz studia podyplomowe na kierunku psychologia w biznesie. Studia na platformie zdalnego nauczania Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego to niezapomniany i najmilszy fragment jego życiorysu, który znacząco wpłynął dalszą karierę naukową.
Elżbieta Dul-Ledwosińska Adiunkt w katedrze sztuk pięknych na kierunku grafika AHE w Łodzi. Prowadzi przedmiot grafika warsztatowa na Wydziale Artystycznym oraz zajęcia z obszaru kreacji wizualnej dla studentów kierunków humanistycznych i programu Erasmus+. Jako e-teacher współpracuje z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym od dziesięciu lat. Uczestniczy w projektach międzynarodowych jako pracownik merytoryczny.
www.ahe.lodz.pl/grafika/wykladowcy
Kamila Witerska Adiunkt w Katedrze Pedagogiki Twórczości Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się dramą, stymulowaniem motywacji i kreatywnego myślenia a także mechanizmami wpływu społecznego na procesy uczenia się. Posiada10 letnie doświadczenie w pracy dramą z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Jest autorką pierwszej w Polsce publikacji dotyczącej porównania metody dramy stosowanej w różnych grupach wiekowych: Drama na różnych poziomach kształcenia, Łódź, Wydawnictwo AHE, a także praktycznego przewodnika po technikach dramowych: Drama. Techniki, strategie, scenariusze, Warszawa, Difin. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Edukatorów Dramy National Drama.
Anna Moszczyńska Kognitywistka, nauczycielka, badaczka, manager z doświadczeniem w tworzeniu zespołów i pracy zespołowej (spółki z kapitałem zagranicznym oraz skarbu państwa). Lubi znajdować dla rzeczy słowo i szukać trzeciej drogi. Fanka metafory, porozumienia i negocjacji problemowych. Doktor nauk humanistycznych, certyfikowany mediator, moderator Design Thinking. Współtwórczyni 10 lekcji.
Agnieszka Madej Psycholog biznesu. Trener z ponad 11-letnim doświadczeniem w pracy z polskimi firmami z sektora MŚP. Specjalizuje się we wprowadzaniu wiedzy niezbędnej do budowania irozwoju dobrych zespołów. Największe sukcesy odnosi w upraszczaniu procesów w firmach. Lubi liczby i użyteczne rozwiązania. Umiejętnie wprowadza zmiany w organizacjach. Posiada tytuł magistra psychologii, jest certyfikowanym coachem. Moderator Design Thinking. Współtwórczyni 10 lekcji.
Kamila Lasocińska Absolwentka Wydziału Edukacji Wizualnej w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, doktor w zakresie pedagogiki, adiunkt na kierunku pedagogika w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Prowadzi zajęcia z obszaru pedagogiki i dydaktyki twórczości, edukacji plastycznej, arteterapii, socjologii wychowania, więzi grupowych oraz warsztaty mające na celu aktywizację twórczą dzieci, młodzieży, dorosłych, osób starszych, jak również warsztaty o tematyce biograficznej. Odpowiada za prowadzenie szkoleń z metody projektów dla kadry dydaktycznej AHE. Autorka książki Życie poza schematem – analiza biografii twórców, współautorka książek Autobiografia jako twórcze wyzwanie – scenariusze warsztatów biograficznych oraz Spróbuj inaczej. Scenariusze zajęć rozwijających umiejętności twórcze. Interesuje się problematyką twórczości w aspekcie doświadczeń autobiograficznych człowieka oraz innowacyjnymi metodami kształcenia wspomagającymi wszechstronny rozwój człowieka na różnych etapach życia – także w okresie dorosłości i starości.
Sylwia Kossakowska-Pisarek Filolog angielski, nauczyciel akademicki, metodyk, autor materiałów szkoleniowych. Adiunkt w Szkole Języków Obcych Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowca Społecznej Akademii Nauk w Warszawie. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej. Autorka kursów elearningowych i blended learning. Autorka artykułów naukowych z zakresu nauczania języka specjalistycznego, life-long learningu i e-learningu. Metodyk nauczania zdalnego certyfikowany przez Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego.
Andrzej Zbonikowski Psycholog, adiunkt w Katedrze Psychologii AHE w Łodzi, trener umiejętności psychospołecznych; posiada bogate praktyczne doświadczenie w pracy trenerskiej i psychoedukacyjnej (specjalistyczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna, organizacje pozarządowe). Naukowo zajmuje się psychologią rozwoju osobowości i doradztwa zawodowego; jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych z tego zakresu, opublikowanych w czasopismach i monografiach naukowych. Absolwent studiów podyplomowych w zakresie Pedagogiki twórczości, członek i przewodniczący rady programowej łódzkiego oddziału Narodowego Forum Doradztwa Kariery. Inicjator i współautor programów kształcenia na kilkunastu kierunkach studiów podyplomowych dla nauczycieli w AHE w Łodzi. Od wielu lat wykładowca na studiach podyplomowych AHE w Łodzi oraz UŁ, m.in. w zakresie kształcenia nauczycieli, doradców zawodowych i trenerów biznesu. Współautor pierwszej w Polsce monografii nt. zjawiska defaworyzacji społecznej (Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży, 2010) oraz monografii „Wybrane problemy poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego” (2011). Obecnie pełni funkcję Pełnomocnika Rektora AHE w Łodzi ds. studiów podyplomowych.
Lidia Mirowska Zawodowo metodyk, nauczyciel, trener. W zespole Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego koordynator ds. jakości studiów zdalnych. Certyfikowany przez Stowarzyszenie e-learningu akademickiego, metodyk zdalnego nauczania oraz e-nauczyciel. Prowadzi szkolenia z zakresu obsługi platformy zdalnego nauczania dla słuchaczy studiów podyplomowych. Zapewnia metodyczne wsparcie w pracy na platformie dla kadry dydaktycznej, w postaci szkoleń zdalnych oraz indywidualnych konsultacji. Organizuje część zdalną studiów podyplomowych na AHE w Łodzi. Koordynuje portal kursowy PUW. Jako trener i dydaktyki prowadzi warsztaty umiejętności interpersonalnych wykorzystując aktywne metody pracy z grupą. Jej zainteresowania krążą wokół wolnych zasobów edukacyjnych w sieci, Design Thinking w pracy trenera oraz nowinek w pracy zdalnej. Prywatnie mama, żona, kucharka, koszykarka, azetesiak.
Monika Kamieńska Absolwentka filologii polskiej UŁ. Z wykształcenia filolog, pedagog, manager kultury, nauczyciel akademicki, trenerka personalna, z zamiłowania - działaczka społeczna, wokalistka, dziennikarka. Była nauczycielką, trenerką, doradcą metodycznym, ekspertką Ministra Edukacji Narodowej, dyrektorką Pałacu Młodzieży im. J. Tuwima, dyrektorką generalną firmy medycznej. Aktywnie działa na rzecz kultury i edukacji a także na rzecz dzieci, młodzieży i osób starszych. Bierze udział w akcjach charytatywnych i kampaniach społecznych. Organizatorka Festiwalu Łódź Miastem Kobiet i konkursu Łódź Miastem Talentów.
Nagrodzona za pracę zawodową medalem: "Zasłużony dla Kultury Polskiej" oraz medalem KEN, Nagrodą Prezydenta Miasta Łodzi. Otrzymała wyróżnienie w konkursie Akcja Akacja, za jęła II miejsce w ogólnopolskim konkursie Kobieta Spełniona, została wyróżniona w ogólnopolskim konkursie na osobowość roku Silva Virium. Ambasadorka Fundacji "Krwinka", honorowa Członkini Łódzkiego Kongresu Kobiet. Za pracę na rzecz dzieci i młodzieży uhonorowana wyjątkowym, przyznawanym przez Kapitułę Dziecięcą Medalem Serce Dziecku. Prywatnie szczęśliwa matka, żona i babcia.
W poprzednich edycji wystąpili...
Wojciech Zieliński Menedżer od zawsze związany z ICT. Jedną z przygód życia był dla niego
Polski Uniwersytet Wirtualny, który współtworzył i którym przez kilka lat zarządzał. Od 10-ciu lat kieruje grupą
MakoLab wdrażającą rozwiązania z zakresu transformacji cyfrowej dla klientów na całym świecie. Nie zerwał związków z e-learningiem. Pomaga realizować projekty, działa w Stowarzyszeniu E-learningu Akademickiego, jest też ekspertem Komisji Europejskiej w zakresie Technology Enhanced Learning.
Piotr Peszko Inżynier chemik, który korzysta garściami z wiedzy technicznej i procesowej, a mniej z organicznej. Pracownik uczelniany i korporacyjny. Przedsiębiorca, prowadzący własną firmę. Szkoli, doradza, projektuje, tworzy i wdraża, realizuje większe lub mniejsze projekty. Organizator konferencji EduCamp i założyciel studiów podyplomowych z e-Learningu w WSE. Ostatnio nagrywa podcasty i szkoli online z projektowania elearningu. Więcej informacji na stronie
www.2edu.pl i
www.blog.2edu.pl.
Agnieszka Halama Certyfikowany trener warsztatu grupowego, trener myślenia wizualnego, graphic recorder, ilustrator, pedagog, psychoterapeuta, wykładowca akademicki, trener biznesu, prezes Fundacji Marchewkowe Pole, od 2007 r. prowadzi firmę Centrum Halama. Założycielka i trener Szkoły Praktyków Wizualnych, która jest jedynym projektem w Polsce realizującym edukację w zakresie myślenia wizualnego w oparciu o wieloetapowy program kształcenia. Szkoła kształci trenerów myślenia wizualnego (uczestnicy otrzymują certyfikaty).
Jest autorką książki „Kwadraciaki”, która może być inspiracją dla wielu entuzjastów myślenia wizualnego.
www.praktykwizualny.pl.
Lech Mankiewicz Polski astronom i fizyk, popularyzator nauk przyrodniczych. W roku 2011 został wyróżniony przez Polskie Towarzystwo Astronomiczne medalem im. Włodzimierza Zonna za wyjątkowy wkład w upowszechnianie wiedzy astronomicznej oraz umożliwienie uczniom i nauczycielom polskich szkół prowadzenie własnych regularnych obserwacji astronomicznych w ramach programu „Hands-On Universe”. Znany ze swojego bezkompromisowego i interdyscyplinarnego podejścia do popularyzacji astronomii i innych dziedzin nauki. Od 2001 związany z Centrum Fizyki Teoretycznej PAN w Warszawie, a od 2007 jest dyrektorem tej placówki. Wcześniej przez kilkanaście lat pracował w Centrum Astronomicznym im. Mikołaja Kopernika PAN.[1] Polski koordynator programu EU-HOU (Hands-On Universe, Europe), koordynator polskiej wersji językowej
Khan Academy.
Marta Eichstaedt Trener online. Prowadzi webinary od 2011 r. Tworzy koncepcje ich wykorzystania w firmach, organizuje je i prowadzi szkolenia Train the Live Online Trainer. Poszukuje nowych trendów na rynku webinarów. Prowadzi własną firmę
Webcomm, która zajmuje się organizacją webinarów oraz szkoleniami o ich wykorzystaniu w nauczaniu. Ukończyła Szkołę Trenerów Biznesu Matrik i zanim przeszła na stronę e-learningu, prowadziła szkolenia stacjonarne. Absolwentka Wydziału Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej.
Przemysław Kędzia W
LLidero zajmuje się metodyką projektowania szkoleń e-learningowych i tworzeniem koncepcji szkoleń.
Pracuje głównie dla klientów biznesowych, dla których LLIdero dostarcza kompletne rozwiązania e-learningowe
Piotr Maczuga Od ponad dekady zajmuje się zagadnieniami wykorzystania nowych technologii w edukacji dorosłych. Współautor podręczników w zakresie webinariów, webcastów, knowledge pills i innych metodyk, autor szkoleń z zakresu wykorzystania multimediów w uczeniu i biznesie oraz publikacji poświęconej tej tematyce. Współpracuje z Fundacją Digital Knowledge Observatory, gdzie akceleruje produkty digital learning. Autor bloga
www.maczuga.edu.pl. Ambasador EPALE.
Małgorzata Skulska Kierownik Działu Rozwoju Biznesu
ClickMeeting, doradca biznesowy, od 10 lat związana z największymi firmami technologicznymi w Polsce, na co dzień wspiera dedykowanych klientów branży edukacyjnej, Ministerstwa Edukacji na całym świecie modelując dla nich dedykowane rozwiązania White Label.
Marcin Gołębiowski Dyrektor Centrum Promocji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, asystent w Katedrze Prawa Konstytucyjnego Wydziału Prawa i Administracji UMCS. Koordynator merytoryczny projektu
Lubelski Uniwersytet Inspiracji.
Aleksandra Czetwertyńska Specjalistka ds. otwartych zasobów edukacyjnych. Polonistka, animatorka kultury, trenerka, związana z edukacją i społecznością NGO od lat. Koordynowała projekty związane z filmem, edukacją kulturalną, czytelniczą i historyczną. Autorka materiałów edukacyjnych. Ma doświadczenie w tworzeniu sieci nauczycieli, szkół i instytucji. Przez wiele lat związana z jedną z największych polskich organizacji pozarządowych zajmujących się edukacją (Centrum Edukacji Obywatelskiej). Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
Janusz Orzelski W
GroMar Odpowiedzialny za strategię firmy, działania marketingowe i handlowe. Poszukuje i implementuje strategiczne przewagi rynkowe oraz innowacje. Łączy wieloletnie doświadczenie zawodowe w marketingu, pasje do rozwoju i nowoczesnych technologii.
Prywatnie fascynat rozwoju, który poznaną wiedzę stosuje w praktyce. Lubi każdy rodzaj ruchu: od nart, piłki nożnej, po trampoliny i sporty ekstremalne. Fascynują go ludzie i ich sposób postrzegania rzeczywistości. Z przyjemnością zaszywa się w kącie z dobrą książką.
Grzegorz Kisielewski Od 14 lat związany z e-learningiem jako metodyk, scenarzysta, autor szkoleń oraz doradca klienta specjalizujący się w strategii wdrażania i rozwoju e-learningu u klientów biznesowych. Obecnie coraz chętniej angażujący się w projekty łączące marketing, komunikację i e-learning.
Marta Dziubińska Metodyk e-learningu i członek zarządu w firmie
To Do Media. Wykładowca w Centrum Językowym Politechniki Łódzkiej. Edukatorka, projektantka zasobów dydaktycznych, uczestniczka wielu lokalnych i międzynarodowych projektów edukacyjnych, w których pełniła funkcje szkoleniowca, metodyka zdalnego nauczania, eksperta i koordynatora. Interesują ją zagadnienia związane z nowoczesną dydaktyką, projektowaniem e-learningu oraz skutecznością kształcenia.
Anita Dąbrowicz-Tlałka Docent, doktor nauk matematycznych. Od 2006 roku z-ca Dyrektora ds. Rozwoju Dydaktyki Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość Politechniki Gdańskiej. Od 2013 roku pełni funkcję Pełnomocnika Rektora Politechniki Gdańskiej ds. eNauczania. Od roku 2002 roku aktywnie zajmuje się zastosowaniami technologii ICT w edukacji matematyki na poziomie akademickim z wykorzystaniem modelowania matematycznego oraz metodyką prowadzenia tego typu zajęć i popularyzacją zagadnień związanych z e-kształceniem w zakresie nauczania przedmiotów ścisłych i technicznych. Od 2014 jeden z organizatorów i członek Komitetu Naukowego Konferencji e-Technologie w Kształceniu Inżynierów będącej wspólną inicjatywą PG oraz AGH. Współtwórca projektu i rozbudowy LMS na Politechnice Gdańskiej oraz autor kursów wpisanych w plan i program studiów na tej Uczelni - również w ramach projektów np. Inżynier Przyszłości, Advanced PhD.
Ewa Zdziemborska-Jatczak Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Łódzkiego. Całe życie zawodowe związana z nauczaniem - swoją życiową pasją. Długoletni pedagog, wychowawca, nauczyciel, egzaminator maturalny. Od kilku lat- związana z e-learningiem akademickim (certyfikat SEA e-nauczyciela). Propagatorka wykorzystania IT, e-learningu na poziomie szkoły średniej. Laureatka Konkursów Innowacyjnych w Edukacji (tytuły: „Promotor rozwoju edukacji”, „Lider w edukacji”).
Beata Lisowska Kulturoznawca, filmoznawca i antropolog kultury, absolwentka kulturoznawstwa i etnologii UŁ, obecnie rozwija swe zainteresowania w kierunku badania szeroko pojętej kultury wizualnej i znaczenia nowych mediów w sferze kultury. Pracuje jako adiunkt w Zakładzie Kultury Wizualnej Instytutu Kulturoznawstwa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, wykładowca Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi oraz od 2012 roku jako e-nauczyciel Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego. Prowadzi zajęcia ze studentami kierunków: kulturoznawstwo, technologie cyfrowe w animacji kultury, na podyplomowych studiach pedagogicznych, wiedzy o kulturze, zarządzania kulturą oraz ze słuchaczami uniwersytetu III wieku w Łodzi i Lublinie. Autorka artykułów filmo i medioznawczych, redaktorka książek o aspektach kultury współczesnej oraz teorii obrazu w naukach humanistycznych.
Sidey Myoo Od 2007 pseudonim naukowy dr hab. Michała Ostrowickiego, filozofa i teoretyka sztuki. Sidey Myoo pracuje w Zakładzie Estetyki Instytutu Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz w Zakładzie Teorii Sztuki Mediów Wydziału Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Przedmiotem jego zainteresowań jest estetyka, traktowana jako teoria sztuki, głównie w odniesieniu do sztuki współczesnej, w tym sztuki elektronicznej. Od 2003 zajmuje się również filozofią sieci. Jest autorem książek:
Dzieło sztuki jako system,
Wirtualne realis. Estetyka w epoce elektroniki,
Ontoelektronika oraz prac redagowanych, a także artykułów, w tym m.in.
Człowiek w rzeczywistości elektronicznego realis.
Zanurzenie,
Inteligentne byty w elektronicznym realis.
Spotkanie,
Tożsamość człowieka w środowisku elektronicznym,
Dydaktyka w środowisku elektronicznym 3D,
Immersive Nature of Art,
Doświadczenie telematyczne w rzeczywistości elektronicznego realis.
Odczuwanie,
The Metaphysics of Electronic Being,
A Philosophy of the Web,
Lepiej chodźmy zapytać robota... (wstęp do technoantropologii).
Art absorbed by the Web,
The Aesthetics of Electronic Worlds.
W 2007 roku powołał Academia Electronica – niezinstytucjonalizowaną uczelnię, działającą na wzór uniwersytecki w środowisku elektronicznym Second Life, gdzie prowadzone są oficjalne kursy akademickie.
www.sideymyoo.art.plhttp://www.academia-electronica.net/michal.ostrowicki@uj.edu.plfot. Leszek Zych/Polityka
Paweł Szczęsny Biolog, bioinformatyk, stypendysta Instytutu Maxa-Plancka, Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej i programu MNiSW dla wybitnych młodych naukowców. Jest adiunktem na Uniwersytecie Warszawskim i w Instytucie Biochemii i Biofizyki PAN.
Od dziesięciu lat w wolnym czasie zajmuje się kwestiami otwartej nauki. Jest członkiem grupy roboczej ds. otwartej nauki przy MNiSW, reprezentował Polskę w konsultacjach nad Open Access organizowanych przez UNESCO, zapraszany był jako wykładowca na konferencje związane z tematyką otwartej nauki zarówno w Europie jak i w USA. Był również członkiem Komisji ds. Open Access PAN oraz ciała doradczego unijnego projektu "Open Digital Science". Jest autorem dwóch dłuższych tekstów dotyczących otwierania nauki: "Otwarta nauka, czyli dobre praktyki uczonych” oraz "Otwieranie nauki – lekcja z globalizacji". Jest inicjatorem założenia i prezesem Fundacji Nauki Otwartej założonej przez Instytut Biochemii i Biofizyki PAN.
Piotr Halama Nauczyciel przedmiotów zawodowych, dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Pile. Przewodniczący Rady Fundacji Marchewkowe Pole. Autor e-zasobów dla technika administracji i technika logistyka oraz kursów elearningowych. Trener w zakresie IT i bezpieczeństwa w sieci. Koordynator projektu Elearning w Edukacji. Administrator portalu Zawodowa Edukacja. Twórca Szkoły Moodle. Redaktor naczelny czasopisma elektronicznego Republika Edukacji.
Paweł Jóźwiak-Rodan Ukończył reżyserię na Wydziale Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego, oraz
filmoznawstwo na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie jest na studiach doktoranckich w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Jego zainteresowania to film, teatr, muzyka, literatura i religia, a wśród swoich dodatkowych umiejętności wymienia grafikę, gry komputerowe i nowe media. Jest asystentem Filipa Bajona przy zajęciach w Szkole Filmowej w Łodzi dotyczących inscenizacji w filmie stereoskopowym 3D.
www.pjrodan.comwww.projekcjaidentyfikacja.pl
Marcin Wiśniewski Dyrektor dz. Sprzedaży i Marketingu w i3D S.A. Jeden z pierwszych pracowników firmy, będącej prekursorem technologii VR w Polsce i jednocześnie najdłużej tego typu firmy obecnej na polskim rynku. Pasjonat nowych technologii, już od niemal 10 lat odpowiedzialny za zaznajamianie polskiego biznesu z technologiami VR, AR
oraz Interactive Digital Signage. Skutecznie pozyskał dla i3D niemal 200 projektów, odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych jak również utrzymywanie relacji z już istniejącymi klientami zarówno w Polsce
jak i za granicą.
Mariusz Wesołowski Profesjonalną przygodę z internetem zaczynał w Grupie Allegro, w której nauczył się wszystkiego, co wykorzystuje w życiu zawodowym. Jego sztandarowym projektem były Edukacyjne Spotkania Allegro, ale tak naprawdę praca w dziale marketingu dała mu mocne podstawy oraz szansę rozwinięcia wielu kompetencji i tych marketingowych, i tych sprzedażowych, jak również organizacyjnych. Po pracy w GA szukał ciekawych wyzwań i może pochwalić się portfolio takich Klientów, jak: Agora S.A., Onet S.A., Lidl Polska, Grupa Raben, a na samym tylko rynku szkoleniowym pracował chociażby z takimi super-firmami, jak: Nowe Kompetencje, AP Edukacja czy EduInvest. Wykłada podstawy e-biznesu w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, okazjonalnie także we Wrocławiu, Szczecinie, Chorzowie, jak również opiekuje się jednym z kierunków studiów podyplomowych. Na co dzień jest związany z wieloma rozmaitymi podmiotami działającymi na pograniczu logistyki i e-commerce.
Mikołaj Winkiel Chief Evangelist w Brand24. Profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając połączyć te tematy w jedność. Pracując w dużej agencji nauczył się czym jest marketing internetowy, a pracując w mniejszej agencji, dowiedział się jak go robić skutecznie i sprawnie. Był social media managerem, content managerem, analitykiem i sprzedawcą. Ciągle wykorzystuje zdobyte doświadczenie, szkoląc z monitoringu Internetu podczas licznych prelekcji na m.in.: Marketing Day, Pipeline Summit, Forum Inbound Marketing, Kongresie Praktyków biznesu czy Kongresie Business Inteligence. Jest współautorem Biblii E-Biznesu i innych, licznych publikacji, prowadzi zajęcia na wielu uczelniach (m.in. UW, SWPS, AGH). Od 2016 roku prowadzi zajęcia Data & Web Mining na WH AGH w Krakowie. Od 2011 roku w Brand24 zajmuje się obsługą kluczowych klientów, marketingiem i „ewangelizacją” branży reklamowej.
Anna Bąkała Nauczyciel akademicki, projektuje i realizuje kursy blended learning, wykorzystuje rozwiązania e-learningowe w codziennej praktyce dydaktycznej. Zwolenniczka edukacji opartej na szeroko pojętej współpracy i zadaniach projektowych, przy zachowaniu indywidualności i podziału ról. Zainteresowanie e-learningiem koncentruje wokół procesu angażowania uczestników kursu w jego realizację. Od kilku lat aktywnie uczestniczy w konferencjach naukowych (m.in. MoodleMoot) i warsztatach poświęconych nowym metodom kształcenia. Adiunkt w Katedrze Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Łódzkiego. Członkini Zespołu ds. Nowych Metod Kształcenia na Uniwersytecie Łódzkim.
Przemysław Stencel Dydaktyk e-learningu, szkoleniowiec i "wolny strzelec" pomagający we wdrożeniach e-learningu uczelniom, firmom szkoleniowym, szkołom językowym i organizacjom pozarządowym. Kierował jednostkami e-learningu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, a wcześniej w Wyższej Szkole Lingwistycznej. Obecnie prowadzi własną firmę Edukacja-Online.pl. Członek-założyciel Stowarzyszenia e-Learningu Akademickiego, współorganizator konferencji poświęconej wykorzystaniu platformy Moodle w nauczaniu, MoodleMoot PL.
Joanna Opoka Związana z e-learningiem od 2002 r. Zarządzała wieloma projektami e-learningowymi począwszy od Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego, przez liczne projekty europejskie (międzynarodowe, systemowe – ministerialne) czy międzyinstytucjonalne projekty edukacyjne (np. "E-egzamin 2008" realizowany wspólnie z WSiP-em i Centralną Komisją Egzaminacyjną), aż po projekty realizowane dla biznesu. Obecnie wspólniczka i prezes firmy To Do Media, która specjalizuje się we wdrożeniach i rozwoju e-learningu.
Agnieszka Budzyńska Ukończyła polonistykę na Uniwersytecie Łódzkim. Swoją przygodę z e-learningiem rozpoczęła w 2005 roku, dołączając do zespołu Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego przy AHE w Łodzi jako metodyk zdalnego nauczania. Współpracowała z Uniwersytetem Łódzkim, Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie oraz firmami tworzącymi komercyjny e-learning, takimi jak Mono Interactive czy PROFES. Uczestniczyła w różnych projektach europejskich. Obecnie scenarzystka w firmie GroMar, bierze czynny udział w procesie produkcji nowoczesnych szkoleń e-learningowych.
Damian Stańczyk Absolwent kierunku Logistyka na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w firmie zajmującej się kwestiami bezpieczeństwa sieci IT, w której zaraził się pasją do nowoczesnych technologii – pasją trwającą do dziś. Dwa lata temu dołączył do zespołu firmy GroMar i rozpoczął podróż po świecie e-learningu, który zafascynował go na tyle, że dziś jest istotnym elementem jego życia. Na co dzień w pracy zawodowej zajmuje stanowisko Business Development Managera i odpowiada za wybór oraz rozwój kierunków biznesowych firmy, a także za realizację jej kluczowych projektów. W czasie wolnym uprawia sporty i wypoczywa na świeżym powietrzu.
Artur Kornatka Pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Nauk Społecznych i Informatyki w Wyższej Szkole Biznesu - National Louis University w Nowym Sączu. Prowadzi zajęcia z zakresu programowania i projektowania systemów informatycznych. Doktorant Polskiej Akademii Nauk w ramach Środowiskowych Studiów Doktoranckich z Informatyki (IPPT PAN). Pasjonat programowania na platformie .NET oraz opiekun Koła Naukowego Programistów .NET w WSB-NLU. W ramach współpracy Instytutu Informatyki z Microsoft pełni rolę opiekuna MS IT Academy Lokalnej. Do września 2013 r. był Pełnomocnikiem Kanclerza WSB-NLU ds. Informatycznych oraz pracował w spółce Miasteczko Multimedialne w której odpowiadał za działania informatyczne oraz budowę infrastruktury IT Parku Technologicznego MMC Brainville w Nowym Sączu. Obecnie kieruje Centrum Badań i Programowania Wyższej Szkoły Biznesu - National Louis University.