Ta strona wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, w celu dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Wyszukiwarka:

Szukaj

Anuluj

Polski Uniwersytet Wirtualny

Platforma
zdalnego nauczania

Wirtualny
pokój studenta

Sesja egzaminacyjna w semestrze letnim 2021/22

Rozpoczęła się letnia sesja egzaminacyjna. Trzymamy kciuki za wszystkie Wasze egzaminy i czuwamy nad ich przebiegiem bez zakłóceń.

Najczęstsze pytania dotyczące organizacji i przebiegu sesji on-line:

1. Kiedy zaczyna się sesja egzaminacyjna, sesja poprawkowa oraz kiedy upływa
ostateczny termin rozliczenia semestru?

– Sesja egzaminacyjna trwa od 27.06.2022 r. do 10.07.2022 r.
– Sesja poprawkowa trwa:
~ od 11.07.2022 r. do 17.07.2022 r. oraz
~ od 12.09.2022 r. do 25.09.2022 r.
– Ostateczny termin rozliczenia sesji egzaminacyjnej (w tym wystawiania ocen) to 04.10.2022 r.

2. Gdzie będą się odbywały egzaminy zdalne?
W tym semestrze egzaminy są organizowane na platformie zdalnego nauczania:
https://platforma.ahe.lodz.pl/.
Odbędą się w obszarach konkretnych przedmiotów, w terminach i formach wyznaczonych
przez dydaktyków (np. test egzaminacyjny, zadanie egzaminacyjne).

3. Gdzie mogę znaleźć terminy egzaminów w sesji egzaminacyjnej i w sesji poprawkowej?
Terminy egzaminów znajdują się w Wirtualnym Pokoju Studenta (WPS) w zakładce Dziekanat
 Sesja egzaminacyjna  Terminy egzaminów  Znajdź wykładowcę – w oknie
wyszukiwania należy wpisać nazwisko dydaktyka. Dodatkowo dydaktycy na platformie w
swoich przedmiotach zamieszczają informacje o terminach egzaminów.
Prosimy o regularne sprawdzanie przedmiotów na platformie i weryfikowanie terminów
egzaminów!
Jeśli będzie potrzeba zorganizowania egzaminu poprawkowego z danego przedmiotu, to
dydaktycy podadzą termin do Działu Organizacji Studiów, który zamieści go w WPS w tym
samym miejscu, w którym znajdują się informacje o terminach egzaminów.

4. Co zrobić, kiedy dydaktyk nie określił terminu egzaminu?
Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, jednak gdyby się zdarzyła, należy napisać do
dydaktyka prowadzącego zajęcia.

5. Co zrobić, kiedy terminy egzaminów się pokrywają?
Taką sytuację należy zgłosić do dydaktyka prowadzącego przedmiot.

6. Gdzie znajdę informację, jak długo będzie trwał egzamin?
Informacja na temat czasu trwania egzaminu znajduje się w konkretnym przedmiocie na
platformie, po wejściu w daną aktywność.
Jeśli taka informacja nie widnieje w przedmiocie na platformie, należy zwrócić się z pytaniem
do dydaktyka.

7. Co to znaczy, że egzamin trwa 45 minut, a jest dostępny w przedziale czasowym
między godziną 8:00 a 20:00?

Oznacza to, że danego dnia między godziną 8:00 a 20:00 student może przystąpić do egzaminu
i od momentu jego rozpoczęcia ma 45 minut na rozwiązanie. Na przykład: jeśli student
przystąpi do egzaminu o godzinie 16:00, wówczas może go skończyć maksymalnie o 16:45.
Jeśli natomiast rozpocznie o 19:30, wtedy będzie mieć tylko 30 minut na rozwiązanie, ponieważ
egzamin zakończy się o 20:00.

8. Ile czasu zajmuje otwieranie kolejnego pytania w teście?
Czas przeglądania pytań zależy od jakości połączenia internetowego użytkownika.

9. Czy w trakcie rozwiązywania testu można cofnąć się do poprzedniego pytania
i zmienić zaznaczoną odpowiedź?

Tak, jednak przed końcowym zatwierdzeniem podejścia do testu.

10. Co zrobić, gdy podczas egzaminu zostanie przerwane połączenie internetowe?
Jeśli zdarzy się taka sytuacja, wówczas należy skontaktować się z dydaktykiem za
pośrednictwem poczty na platformie, krótko opisać zaistniałą sytuację i poprosić o ponowne
umożliwienie podejścia do egzaminu.

11. Do kogo kierować wątpliwości lub problemy związane z techniczną stroną
egzaminów zdalnych, szczególnie ustnych?

W trakcie trwania semestru pomoc techniczna jest udzielana pod adresem e-mail:
mdl_koordynator@ahe.lodz.pl, natomiast podczas sesji egzaminacyjnej uruchomiony zostanie
dyżur telefoniczny pod numerami: 607 381 558 i 501 323 201

12. Jak i kiedy mogę się dowiedzieć, czy egzamin został zaliczony, na jaką ocenę i czy
mam podejść do egzaminu poprawkowego?

Jeżeli egzamin na formę testu z pytaniami zamkniętymi, ocena pojawia się automatycznie w
dzienniku ocen na platformie po zakończeniu testu. Jeżeli egzamin na formę testu/zadania z
pytaniami otwartymi lub zamkniętymi/otwartymi, informacje o wyniku egzaminu podaje
wykładowca. Po przeprowadzonym egzaminie wystawia on oceny na platformie i w protokole,
poprzez elektroniczny system uczelni. Oceny są widoczne dla Państwa w Wirtualnym Pokoju
Studenta w zakładce Dziekanat  Wirtualny Indeks.

FAQ