Dziennikarstwo i media firmowe
To doskonały wybór dla tych studentów, którzy jeszcze nie zdecydowali czy chcą się zajmować tradycyjnym dziennikarstwem czy też dziennikarstwem firmowym.
Na tej specjalności będziesz mógł uczestniczyć w zajęciach warsztatowych, a także w zajęciach z historii mediów, prawa autorskiego, dykcji, wizażu i autoprezentacji. Poszerzysz swoją wiedzę o wybrane zagadnienia kultury i literatury współczesnej. Zaznajomimy Cię z zasadami dziennikarstwa radiowego i prasowego, a także z pracą w mediach, obsługą kamery, montażem radiowym i telewizyjnym. Na studiach poznasz wszystkie gatunki dziennikarskich wypowiedzi i dowiesz się, jak pisać dobre teksty prasowe. Nauczysz się także przygotowywania reportaży radiowych i telewizyjnych. Ponadto zaproponujemy Ci praktyki w łódzkich i ogólnopolskich gazetach, rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych.
Ale to nie wszystko, przecież solidna wiedza i umiejętności dziennikarskie są podstawą dla specjalistów: public relations, mediów firmowych, specjalistów od wizerunku. Nasza unikalna na rynku specjalizacja pozwala studentom poznać w praktyce, jak funkcjonują narzędzia, dzięki którym firmy rozmawiają obecnie z pracownikami i klientami. W trakcie studiów będziesz pracować ze specjalistami, którzy metodami projektowymi i warsztatowymi przekazują wiedzę i uczą zasad budowania wizerunku marki, firmy, osoby, wykorzystywania content marketingu, kompleksowego tworzenia mediów, komunikowania się z dziennikarzami (media relations), projektowania skutecznych działań komunikacyjnych.
Zdobyte kompetencje i umiejętności pozwolą ci na projektowanie i realizowanie strategii promocyjnych i reklamowych, na tworzenie różnego rodzaju przekazów: informacyjnych, reklamowych, wizerunkowych itp. oraz kreowanie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych. Nauczysz się prowadzić komunikację wizerunkową w sytuacjach kryzysowych, docierać z komunikatami do mediów, budować wydawnictwa dla pracowników oraz narzędzia komunikacyjne dla klientów. Dowiesz się także, jak budować raporty roczne i raporty odpowiedzialnego biznesu, jak wykorzystywać social media w strategiach komunikacyjnych, jak przygotowywać strategie storytellingu, a także budować materiały wideo na potrzeby komunikacji firmy. W ramach kreatywnych projektów studenci przygotowują własne projekty wybranych przez siebie narzędzi: pismo, newsletter, blog, raport. Studenci już w trakcie studiów w firmach i agencjach budują media firmowe, przygotowują konferencje prasowe i planują procesy komunikacji. Specjalizacja łączy wiedzę dziennikarską, która jest podstawą dobrego pisania, umiejętności komunikacji na różnych szczeblach z kreatywnym podejście do studenta.
Po uzyskaniu dyplomu możesz pracować w:
- dziennikach oraz periodykach lokalnych i ogólnopolskich,
- redakcjach komercyjnych i publicznych stacji radiowych,
- telewizji,
- redakcjach portali internetowych,
- pracownik działu marketingu, reklamy,
- rzecznik prasowy,
- specjalista w agencji public relations,
- specjalista w agencji custom publishing/content marketingu,
- specjalista ds. komunikacji w dużej organizacji,
- specjalista ds. komunikacji w stowarzyszeniach, organizacjach pożytku publicznego,
- specjalista ds. komunikacji wewnętrznej,
- redaktor/wydawca w magazynie dla pracowników,
- redaktor/wydawca w magazynie dla klientów oraz we własnej firmie, działającej w obszarze mediów/PR/custom publishing.