Facebook - Polski Uniwersytet Wirtualny
Centrum Pomocy

Wymagania sprzętowe

 

Czy muszę mieć dostęp do komputera?

Tak, wymogiem uczestniczenia w zajęciach jest możliwość korzystania z komputera posiadającego dostęp do Internetu. Nie musi być to komputer własny. Możesz korzystać z niego w miejscu pracy lub w szkole czy bibliotece.


Czy muszę posiadać łącze internetowe? Jakie? O jakiej przepustowości?

Wymogiem korzystania z oferty Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego jest dostęp do Internetu.

Jeżeli łącze, z którego korzystasz, pozwala na przeglądanie popularnych stron w Internecie, to jest ono wystarczające do pracy na platformie zdalnego nauczania.

Czy mogę korzystać z platformy zdalnego nauczania na urządzeniach mobilnych?

Tak, nasza platforma jest w pełni przystosowana do wymagań urządzeń mobilnych. Mało tego: ponad połowa naszych studentów regularnie lub wyłącznie pracuje na platformie, korzystając z takich urządzeń...


Czy muszę posiadać konto poczty elektronicznej?

Tak, posiadanie konta poczty elektronicznej jest konieczne do prowadzenia komunikacji z Dziekanatem PUW-u i z administratorami platformy.


Jakie oprogramowanie powinienem zainstalować na swoim komputerze?

Oprogramowanie niezbędne do uczestnictwa w kursach zdalnych na Polskim Uniwersytecie Wirtualnym jest bezpłatne i możliwe do pobrania z sieci Internet. Są to następujące programy:

  • przeglądarka internetowa;
  • oprogramowanie umożliwiające tworzenie i przeglądanie plików pakietu MS Office (np. Microsoft Office, OpenOffice, LibreOffice);
  • oprogramowanie umożliwiające odczytywanie dokumentów zapisanych w formacie PDF.

Dokładamy wszelkich starań, aby użytkownicy pracujący w innych środowiskach systemowych mogli prawidłowo korzystać z naszego oprogramowania.


Uwaga! Osobom korzystającym z sieci, na które nałożono ograniczenia na dostęp do serwisów zewnętrznych (np. sieci firmowe zabezpieczone firewallem), nie gwarantujemy prawidłowego działania wszystkich narzędzi naszej platformy.
Jeżeli zauważysz jakiekolwiek nieprawidłowości w działaniu niektórych narzędzi, zwróć się z pytaniem do administratora Twojej sieci, czy nie blokuje dostępu do serwisów zewnętrznych.