Wyszukiwarka:

Szukaj

Anuluj

Polski Uniwersytet Wirtualny

Platforma
zdalnego nauczania

Wirtualny
pokój studenta

Research and evaluation needs for distance education: a Delphi Study

Jeżeli chcesz przybliżyć sobie problematykę zdalnego nauczania, przeczytaj koniecznie artykuł Research and Evaluation Needs for Distance Education: A Delphi Study...

 

Od niedawna w Polsce przygotowuje się studia przez Internet. Szkolnictwo wyższe stoi przed wieloma różnorakimi problemami związanymi ze zdalnym nauczaniem, a ich rozwiązania można szukać między innymi na europejskich, czy amerykańskich uczelniach, gdzie distance learning jest od co najmniej kilkunastu lat prężnie rozwijającym się sposobem kształcenia. Dlatego warto przeczytać artykuł trzech wykładowców Uniwersytetu w Nebrasce: Kaya Rockwella, Jacka Furgasona i Davida B. Marxa, pt. Research and Evaluation Needs for Distance Education: A Delphi Study.

Autorzy podkreślają, że zdalne nauczania jest nadal dziedziną, która wymaga nieustannych poszukiwań i badań. Wśród najważniejszych aspektów związanych z kształceniem przez Internet wymieniają:

  • współpracę między instytucjami - potrzebną do budowania długotrwałej wizji pełnego systemu edukacyjnego oraz opracowania strategicznych planów na przyszłość;
  • szukanie coraz to nowych, efektywniejszych (i innowacyjnych) stylów nauczania - wynikające z ciągłego rozwoju tego modelu kształcenia oraz możliwości oferowanych przez nowoczesne technologie;
  • przygotowanie nauczycieli - nacisk kładziony jest na kompetencje osoby prowadzącej zajęcia, na zainteresowanie potrzebami studentów - wszystkie niezbędne elementy, by nauczanie zdalne było naprawdę skuteczną metodą kształcenia;
  • efektywne mierzenie wyników nauczania - bowiem ewaluacja jest nierozerwalnie związana z procesem kształcenia, o czym niekiedy się zapomina.

Artykuł jest tym cenniejszym opracowaniem zagadnienia nauczania przez Internet, że omówione są w nim nie tylko metody sprawdzone i stosowane dotychczas, ale także postawiony zostaje szereg ważkich pytań. Są one spisane w pięciu tabelach i poukładane wg wagi problemu, którego dotyczą. Zapoznanie się z nimi i ich przemyślenie, może pomóc - przede wszystkim projektantom kursów i studiów zdalnych -spojrzeć na nauczanie przez Internet, jako na stale zmieniający się i niezwykle złożony proces, wymagający ogromnego zaangażowania, coraz to nowych pomysłów i rozwiązań.

FAQ