W poszukiwaniu optymalnego modelu kształcenia przez Internet
Możliwość kształcenia przy użyciu technologii internetowej pobudza refleksję nad sposobami zastosowania tradycyjnej metodyki w projektowaniu programów szkoleniowych w nauczaniu zdalnym. Pytanie, które próbuję postawić, brzmi banalnie: Czy i na ile dotychczasowa metodyka nauczania dorosłych ulega zmianie ze względu na nowo wykorzystywane narzędzie nauki, jakim jest Internet.
Cele artykułu są więc dwa. Pierwszym z nich jest przegląd faktycznie stosowanych modeli kształcenia dorosłych w aspekcie ich przydatności w nauczaniu przez Internet. Drugim - i ważniejszym - próba oceny możliwości zastosowania tradycyjnych metod i technik planowania oraz prowadzenia szkoleń do projektowania i nauczania z wykorzystaniem Internetu. Aby powyższe cele osiągnąć, próbuję porównać modele tradycyjnych i zdalnych programów szkoleniowych, a także przedstawić ogólne zasady projektowania kursów online.
Tekst wygłoszony na IV Międzynarodowej Konferencji nt. Kształcenie ustawiczne inżynierów i menedżerów - ZASTOSOWANIE TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH W KSZTAŁCENIU DOROSŁYCH, zorganizowanej przez Centrum Kształcenia Ustawicznego Politechniki Świętokrzyskiej, Polskie Stowarzyszenie Edukacji Ustawicznej Inżynierów i Menedżerów EDUSTIM oraz Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu, w Kielcach, w dniach 27-29 października 2002.
Rekrutacja na studia I i II stopnia e-mail: rekrutacja@puw.pl tel. (+48) 42 63 15 800 tel. (+48) 42 63 15 801 | Rekrutacja na studia podyplomowe |