New Paradigm for Teaching and Learning
Wśród wielu artykułów poświęconych distance learning, warto zwrócić uwagę na ciekawy i wartościowy tekst Roberta P. Ouellette'a, opisujący szczegółowo proces uczenia i nauczania zdalnego...
Wśród wielu artykułów poświęconych distance learning, warto zwrócić uwagę na ciekawy i wartościowy tekst Roberta P. Ouellette'a. Autor dokładnie opisuje proces uczenia i nauczania zdalnego, omawia wszelkie jego aspekty, zwracając uwagę nie tylko na zalety, ale także na problemy, jakie niesie za sobą distance learning.
Szczególne miejsce w artykule zajmuje omówienie roli nauczyciela i studenta w procesie nauczania i uczenia. Ouellette podkreśla, iż otwarte, nie linearne kształcenie przez Internet, sprzyja indywidualnemu rozwojowi studentów, ich samodzielności i większemu zaangażowaniu w przebieg uczenia się. Podczas gdy nauczyciel staje przed problemami związanymi z odpowiednim przygotowaniem materiału. Ouellette porównuje ten proces do pisania książki, która musi umożliwiać interakcję: student-student, student-nauczyciel. Od nauczyciela wymaga się również stosowania specyficznych metod pedagogicznych wspierających efektywnie proces distance learning.
Rekrutacja na studia I i II stopnia e-mail: rekrutacja@puw.pl tel. (+48) 42 63 15 800 tel. (+48) 42 63 15 801 | Rekrutacja na studia podyplomowe |