Wyszukiwarka:

Szukaj

Anuluj

Polski Uniwersytet Wirtualny

Platforma
zdalnego nauczania

Wirtualny
pokój studenta

Filologia polska kreatywna on-line!

Filologia polska kreatywna on-line!

Filolog XXI wieku przestał być twórcą mediów papierowych, tradycyjnych, przestarzałych i nieprzystosowanych do współczesnej przestrzeni komunikacji i wymiany myśli. Wręcz przeciwnie — by tworzyć i komunikować się z dzisiejszym odbiorcą, filolog powinien używać zupełnie odmiennych narzędzi, rozwijanych w Internecie i innych mediach elektronicznych. Nieznajomość nowoczesnych instrumentów kreacji i przekazu marginalizuje efekty pracy filologa i skazuje go na niebyt w obiegu tekstowo-komunikacyjnym.
Jesteśmy świadkami rewolucji w podejściu do funkcji tekstu, jego siły i skuteczności komunikacyjnej. Współczesna rzeczywistość wymusza zatem zupełnie odmienne kształcenie filologiczne, nadążające za wyzwaniami rynków internetowych i kształtujące nowe sposoby myślenia o komunikacie.
Mając na uwadze niedobór specjalistów w dziedzinie współczesnej i innowacyjnej filologii, proponujemy Ci specjalność Filologia polska kreatywna. Specjalność nauczy Cię, jak wykorzystywać kompetencje filologiczne do tworzenia i opracowywania tekstu w warunkach nowych mediów. Poznasz techniki edytorstwa i dziennikarstwa internetowego, metodykę budowania zdalnych materiałów edukacyjnych wykorzystywanych w e-learningu, zasady pisania profesjonalnych tekstów dla Internetu, tajniki architektury informacji.
Poznasz też, jakie komunikaty mają dziś szanse na dotarcie do klienta. Ćwicząc funkcjonalne operowanie słowem, nauczymy Cię, jak pozyskiwać drogą internetową klienta, jak organizować i aktywizować społeczność internetową, tak aby odnieść określony cel biznesowy, promocyjny, kulturowy. Zapoznasz się m.in. z zagadnieniami e-marketingu, public relations w Sieci, metodami prowadzenia kampanii marketingowo-promocyjnej w Internecie.
Formą zaliczenia zajęć, mających formę praktycznych ćwiczeń, będą realizowane przez studentów projekty, m.in. użyteczna strona internetowa, blog, kurs dydaktyczny on-line, profil społecznościowy, kampania e-marketingowa, kampania e-PR. Uczelnia zaproponuje studentom praktyki w Polskim Uniwersytecie Wirtualnym, dziale promocji, dziale rzecznika prasowego i innych jednostkach organizacyjnych, mających bogate doświadczenie w korzystaniu nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych i filologicznych.
Absolwenci obu specjalności będą przygotowani do pracy z tekstem, zatem świetnie sprawdzą się jako pracownicy wydawnictw, portali internetowych, agencji reklamowych i public relations oraz wszędzie tam, gdzie potrzebne są osoby swobodnie poruszające się w świecie nowych mediów.
W programie między innymi:

  1. Architektura komunikacji
  2. Gatunki literackie w Internecie
  3. Przygotowanie i prowadzenie portalu/profilu społecznościowego
  4. Język kampanii reklamowej w mediach tradycyjnych i Internecie
  5. Historyczne przemiany stylów komunikacji
  6. Gramatyka komunikacji w Internecie
  7. Creative writing/twórcze pisanie

Znakomita większość zajęć jest realizowana za pomocą metod warsztatowych i projektowych. Oznacza to, że podczas studiów:

  • przygotujesz i przeprowadzisz profesjonalną kampanię reklamową,
  • stworzysz i poprowadzisz blog, witrynę, wortal, sklep internetowy itp.,
  • napiszesz setki tekstów użytkowych dedykowanych konkretnym projektom,
  • odegrasz rolę kreatywnego copywritera,
  • przyciągniesz na swój profil społecznościowy tysiące znajomych i akcji,
  • nauczysz się pozycjonować strony w Internecie odpowiednio budując komunikat.

Zapraszamy wszystkich, którzy chcą w nowoczesny sposób uprawiać zawód filologa.
 

FAQ