Wyszukiwarka:

Szukaj

Anuluj

Polski Uniwersytet Wirtualny

Platforma
zdalnego nauczania

Wirtualny
pokój studenta

dr Anna Grygoruk

Wykładowca na kierunku Pedagogika

Pedagog, kulturoznawca, specjalista w zakresie diagnozy i terapii pedagogicznej, socjoterapeuta, specjalista w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi (szczególnie: zespołami wirtualnymi). Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku, Instytutu Badań Edukacyjnych MENiS, Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej.

Uczestniczka niezliczonych kursów, szkoleń i konferencji - główne obszary to nauczanie, metodyka, nowe technologie, przywództwo, projekty i fundusze unijne, kompetencje trenerskie i coaching.

Doświadczony szkoleniowiec i trener (ponad 700 godzin na Sali szkoleniowej), autorka wielu skryptów szkoleniowych, głównie dla kadr oświatowych. Zwolenniczka wykorzystania nowych technologii w procesie nauczania, które co prawda nauczyciela nie zastąpią, ale sprawią, że szkoła będzie zbliżona do rzeczywistości, którą na co dzień znają uczniowie, a sam proces nauczania zyska nową jakość. Finalistka ogólnopolskiego konkursu TOP HR MANAGER, e-nauczyciel i metodyk nauczania zdalnego certyfikowany przez Stowarzyszenie E-Learningu Akademickiego, dwukrotnie wyróżniona dyplomem Rektora AHE.

W swojej pracy doceniam… to, że nie ma prostych odpowiedzi, doskonałych rozwiązań. Praca on-line pozwala mi łączyć moje dwie pasje: nauczanie i nowe technologie. Uczę się jak skutecznie i w sposób atrakcyjny dla odbiorców przekazywać wiedzę korzystając z wirtualnych narzędzi. Ta praca umożliwia mi ciągły rozwój, poszukiwanie własnych dróg i zachęcanie innych (studentów), aby mi w tych poszukiwaniach towarzyszyli. Właściwie mogę powiedzieć, że to praca idealna, gdyby tylko doba miała 48, a nie 24 godziny…

Studenci uczą mnie... cierpliwości, otwartości i pokory. Przez tych kilka lat wirtualnych spotkań skutecznie 'wyleczyli mnie' z dogmatu nieomylności i wszechwiedzy. Od wielu lat są też dla mnie inspiracją, jak sprawić, aby siadając do komputera widzieli po drugiej stronie człowieka, a nie tylko ekran, literki i obrazki.

Kreatywność oznacza… Niepewność i ciekawość i odwagę, bo w końcu nigdy nie jestem pewna, co czeka mnie na finiszu drogi.

Przyszłość nauczania to… ucieczka od sprawdzonych dróg i utartych schematów. To ucieczka od bezpiecznych obszarów dydaktyki akademickiej w stronę nauczania odkrywającego, angażującego, którego podstawą jest umiejętność stawiania pytań. Przyszłość nauczania to odkrywanie obiektywnej prawdy, kontakt z drugim człowiekiem (choćby wirtualny), a nie odtwarzanie treści, postaw i umiejętności 'mistrza'; nauczania, w którym głos ucznia jest co najmniej tak ważny jak nauczyciela i w którym uczeń ma prawo decydować o tym kiedy, jak i czego chce się nauczyć.

Najlepiej… czuję się w na sali szkoleniowej zarówno w roli nauczyciela jak i odbiorcy przekazywanych treści. Czasem bardzo lubię spojrzeć na proces nauczania z drugiej strony - zastanowić się jak czują się moi studenci w czasie zajęć i czy ja sama chciałabym mieć takiego nauczyciela, jakim jestem.

FAQ