Menedżer projektów turystycznych
Student zdobędzie wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania usługami turystycznymi, zapozna się z szeroko pojętym projektowaniem i realizację usług turystycznych. Od diagnozy i analizy zapotrzebowania rynku, potrzeb i preferencji klienta, aż po planowanie i realizację usług turystycznych. Uzyska umiejętności praktyczne z zakresu public relations, kształtowania pozytywnych relacji z klientem, meandrów sprzedaży i marketingu, specyfiki obsługi branży hotelarskiej, gastronomicznej, agroturystycznej, umiejętności organizacji imprez i przedsięwzięć turystyczno-rekreacyjnych.
Będzie potrafił reagować na potrzeby dynamicznie zmieniającej się branży turystycznej tworząc wyspecjalizowane podmioty obsługi ruchu turystycznego, jak i zarządzając produktem turystycznym. Pozna zmieniające się tendencje w ruchu turystycznym, jak i obsłudze klienta.
Ważnym elementem programu kształcenia realizowanego na studiach jest również poznanie zasad sprzedaży i marketingu usług turystycznych.
Oferta studiów jest dedykowana wszystkim, którzy pragną zajmować się szeroko pojętą usługą turystyczną – projektowaną od szczebla diagnozowania potrzeb i preferencji klienta, poprzez skuteczną promocję, aż po dostarczenie usługi turystycznej.
Student w trakcie nauczania zdobędzie również wiedzę z zakresu public relations, kształtowania pozytywnych relacji z klientem, meandrów sprzedaży i marketingu, specyfiki obsługi branży hotelarskiej, gastronomicznej, agroturystycznej, umiejętności organizacji imprez i przedsięwzięć turystyczno-rekreacyjnych. Umiejętności komunikacji w języku obcym pozwolą również na pracę w środowisku międzykulturowym.
Wybrane przedmioty specjalnościowe:
- Marketing w turystyce
- Sprzedaż produktów turystycznych
- Zarządzanie obiektami turystycznymi
- Promocja i sprzedaż usług turystycznych
- Planowanie, organizacja i obsługa imprez turystycznych
- Produkt turystyczny
- Budowanie marki w turystyce i PR
- Obsługa ruchu turystycznego
Realizowane projekty specjalnościowe:
- Sprzedaż produktów turystycznych
- Produkt turystyczny i reklama
- Promocja atrakcji turystycznych
- Funkcjonowanie agencji i biur turystycznych
- Kultura a turystyka
- Budowanie marki w turystyce
- Aktywne formy turystyki i rekreacji
- Turystyka krajowa i zagraniczna
- Standaryzacja usług turystycznych
- Obsługa klienta
- Projekty unijne i strukturalne w turystyce
- Kreatywne zarządzanie w turystyce
Praca dla absolwenta:
- hotele, hostele, motele, pensjonaty, kempingi, schroniska turystyczne, itp.
- ośrodki rekreacyjno-wypoczynkowe, ośrodki kolonijne i sportowe,
- gospodarstwa agroturystyczne,
- biura podróży, agencje turystyczne, agencje touroperatorów, np. analityk rynku hotelarskiego lub turystycznego,
- firmy promocyjno-marketingowe związane z branżą turystyczną,
- instytucje samorządowe zajmujące się turystyką i promocją regionów.