Temat studiów
Branża turystyczna jest jedną z lepiej rozwijających się gałęzi gospodarki. Nieustannie powstają nowe pensjonaty, hotele, ośrodki spa & wellness, biura podróży i agencje turystyczne. Dlatego też ciągle poszukiwani są fachowcy i specjaliści w zakresie szeroko rozumianych usług turystycznych. Regiony, miasta, jak i mniejsze miejscowości stale rozwijają ofertę turystyczną, budują swój wizerunek poprzez wyjątkowość miejsc, zabytków, bazę noclegową i gastronomiczną, realizując liczne imprezy turystyczne. Podnoszą w ten sposób swoją atrakcyjność i budują markę. Jest to branża, bardzo różnorodna, w której pielęgnowanie tego, co minione, zabytkowe i tradycyjne miesza się z tym, co nowoczesne i komfortowe. Branża ta gwarantuje, zatem odkrywanie ciekawej przeszłości i luksusowy relaks. To dwa bieguny współczesnej turystyki!
W czasie dwusemestralnych studiów podyplomowych słuchacz pozna politykę turystyczną Polski i Unii Europejskiej oraz regiony, atrakcje turystyczne i zagadnienia kulturowe.
Jednak przede wszystkim studia te koncentrują się na projektowaniu działań z obszaru turystyki, przygotowywaniu projektów i znajdywaniu źródeł finansowania na realizację różnorodnych działań z obszaru turystyki, a także umiejętności promowania oraz sprzedawania ofert i usług turystycznych.
Adresaci
Jesteś właścicielem gospodarstwa i chcesz prowadzić własną działalność w obszarze agroturystyki, a może masz pomysły na wyjazdy i wycieczki po nieznanych zakątkach, w Polsce i zagranicą? Marzy Ci się praca w biurze podróży, chcesz poznać tajniki sprzedaży i marketingu usług turystycznych, a może chciałbyś się sprawdzić w pracy w branży hotelarskiej, gastronomicznej? Jeśli chociaż w części ten opis pasuje do Ciebie, studia podyplomowe na kierunku: Projektowanie i sprzedaż usług turystycznych, będą idealne, ciekawe i pomocne w dalszej pracy zawodowej.
Cel
Studia podyplomowe umożliwią podniesienie kwalifikacji lub zdobycie nowego zawodu w branży turystycznej - w obszarze projektowania i sprzedaży usług turystycznych.
Czas
2 semestry
Korzyści
Praca po ukończeniu studiów podyplomowych:
- własna działalność gospodarcza w obszarze turystyki,
- instytucje i organizacje samorządowe związane z turystyką i promocją regionów
- firmy promocyjno-marketingowe związane z branżą turystyczną,
- biura podróży, agencje turystyczne, agencje touroperatorów,
- hotele, hostele, motele, pensjonaty, kempingi, schroniska turystyczne, gospodarstwa agroturystyczne, itp.
- ośrodki rekreacyjno-wypoczynkowe, ośrodki kolonijne i sportowe,
- restauracje, usługi gastronomiczne i cateringowe.
Metoda
Około 65% programu kształcenia odbywa się na platformie e-learningowej Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego, pozostałe 35% (3 zjazdy stacjonarne) zajęć prowadzone jest w formie stacjonarnej — zajęcia odbywają się w soboty i niedziele.