Wyszukiwarka:

Szukaj

Anuluj

Polski Uniwersytet Wirtualny

15 Lat PUW
Zjazd Absolwentów

Platforma
zdalnego nauczania

Wirtualny
pokój studenta

Filologia polska

Zapisz się

340,00zł/miesiąc

Kierunek studiów:

Rodzaj studiów:

Forma studiów:

Uczelnia realizująca studia:

Uzyskiwany tytuł:

Dyplom: 
Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi

Okres nauki:

Forma zajęć:

Specjalności

Reklama i komunikacja kreatywna

Chcesz zarabiać, tworząc reklamy? Lubisz je oglądać i uważasz, że wiele z nich można było zrobić lepiej? Chcesz poznać najnowsze techniki i narzędzia reklamy interaktywnej?  Masz ochotę zostać PR-owcem albo specjalistą ds. marketingu?
Wybierz specjalność Reklama i komunikacja kreatywna na kierunku Filologia polska, a będziesz miał nie tylko potrzebne do wykonywania tych zawodów umiejętności, ale także pierwsze osiągnięcia do własnego portfolio!

JAKĄ PRACĘ MOŻESZ WYKONYWAĆ PO SPECJALNOŚCI REKLAMA I KOMUNIKACJA KREATYWNA?

  • specjalisty ds. marketingu internetowego;
  • specjalisty ds. marketingu i promocji;
  • pracownika działu reklamy;
  • rzecznika prasowego i specjalisty ds. kontaktu z mediami;
  • specjalisty ds. marketingu wizerunkowego w agencjach PR;
  • copywritera;
  • niezależnego blogera;
  • influencera;
  • specjalisty ds. komunikacji;
  • koordynatora biura prasowego;
  • projektanta kampanii reklamowych;
  • specjalisty ds. promocji w agencjach eventowych i ambientowych;
  • specjalisty ds. sprzedaży online;
  • social media managera;
  • content marketing managera;
  • managera agencji reklamowej.
  •  

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?

  • poznasz unikatowe narzędzia komunikacji oraz metody pracy oparte na technologiach kreatywności;
  • rozwiniesz swoje kompetencje językowe, pozwalające szybko, trafnie i sugestywnie opisywać  nowe produkty wchodzące na rynek;
  • zdobędziesz umiejętności tworzenia kreatywnych tekstów interaktywnych i komunikatów intermedialnych na potrzeby działań promocyjnych i marketingowych;
  • poznasz podstawy warsztatu zawodowego copywriterów oraz specjalistów ds. marketingu internetowego i sprzedaży online;
  • poznasz podstawy prawa i etyki reklamy;
  • samodzielnie zrealizujesz projekty z zakresu neuromarketingu i socjotechniki reklamy, kreatywnej komunikacji marketingowej, budowania profilu marketingowego firmy;
  • przygotujesz projekt kampanii reklamowej;
  • poprowadzisz własny projekt jako niezależny copywriter;
  • zdobędziesz podstawy wiedzy  i umiejętności w zakresie prowadzenia fanpejdża firmy i przyciągniesz na profil społecznościowy nowych użytkowników;
  • poznasz podstawy zarządzania zespołem projektowym i agencją reklamową.

Moduły i przedmioty realizowane w ramach specjalności:

MODUŁ 1: PSYCHOLOGIA, PRAWO I ETYKA REKLAMY

Prawno i etyka reklamy (wykład)
ZDW Psychologia zachowań konsumenckich / Psychologia marketingu i reklamy (ćwiczenia)
Neuromarketing i socjotechnika reklamy (projekt)

MODUŁ 2:  PODSTAWY KREATYWNEGO WARSZTATU

Prezentacje i wystąpienia publiczne (warsztat)
ZDW Budowanie profilu marketingowego (projekt)
ZDW Kreatywna komunikacja marketingowa/ Warsztat copywritera (warsztat)


MODUŁ 3: KOMUNIKACJA W REKLAMIE I MARKETINGU

ZDW Środki perswazji w reklamie: retoryka i semiotyka reklamy (wykład + ćwiczenia)
Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna (warsztat)
Kanały komunikacji: owned media, paid media, earned media (warsztat)

MODUŁ 4:  TECHNICZNE I ARTYSTYCZNE ASPEKTY REKLAMY

ZDW Webwriting/Creative Writing (projekt)
Grafika komputerowa i fotografia w reklamie (warsztat)
Produkcja i realizacja filmów reklamowych (projekt)

MODUŁ 5: REALIZACJA KAMPANII REKLAMOWEJ

Reklama płatna w social media, email marketing  (warsztat)
ZDW Kreowanie wizerunku w reklamie/ Niestandardowe formy promocji (projekt)
Planowanie, realizacja i analiza kampanii (projekt).

Architektura informacji i redakcja

Czy architektura informacji to przystępna wersja informatyki dla filologów? Na naszej uczelni to specjalność, która wyposaży polonistę w narzędzia z zakresu informatyki i grafiki potrzebne do projektowania i tworzenia nowych mediów.

JAKĄ PRACĘ NAJŁATWIEJ ZNAJDZIESZ PO SPECJALNOŚCI REDAKCJA I ARCHITEKTURA INFORMACJI?

  • architekta informacji,
  • redaktora prowadzącego portalu internetowego;
  • projektanta  stron internetowych;
  • infobrokera;
  • pozycjonera SEO;
  • webmastera;
  • projektanta grafiki i multimediów;
  • specjalisty w zakresie badania użyteczności informacji;
  • specjalisty ds. zarządzania informacją;
  • menedżera zawartości serwisów internetowych oraz zasobów informacji w instytucjach samorządowych i administracji publicznej;
  • specjalisty w zakresie digitalizacji zbiorów (cyfrowa archiwizacja dóbr kultury, bibliotek i wydawnictw);
  • wydawcy i animatora cyfrowego rynku książki;
  • producenta  oraz wydawcy e-booków i audiobooków;
  • archiwisty wiedzy rejestrowanej cyfrowo;

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?

  • pisać i redagować ciekawe i dostosowane do potrzeb różnych grup odbiorców teksty;
  • projektować i wydawać książki  elektroniczne, konwertować formaty;
  • sprawnie posługiwać się cyfrowymi środkami komunikacji oraz oprogramowaniem;
  • rozpoznawać wzorce informacji i definiować ścieżki ich obiegu;
  • projektować funkcjonalne, estetyczne i atrakcyjne graficznie komunikaty słowne i wizualne dla mediów tradycyjnych i cyfrowych;
  • opracowywać systemy wyszukiwawcze;
  • projektować i tworzyć mapy stron WWW;
  • prowadzić analizy i badania w zakresie systemów i środowisk informacyjnych;
  • skutecznie rozpoznawać użytkowników serwisu, ich profile i potrzeby;
  • organizować funkcjonalny przepływ użytkowników w serwisie;
  • testować funkcjonalność systemów informacyjnych z udziałem ich użytkowników;
  • projektować przestrzenie informacyjne poprzez zastosowanie m.in. analizy i selekcji i organizacji informacji na podstawie cech formalnych i treściowych.

MODUŁY I ZAJĘCIA:

MODUŁ 1: PODSTAWY ARCHITEKTURY INFORMACJI I BADAŃ INTERNETOWYCH

Podstawy teorii architektury informacji
Prawo i etyka mediów elektronicznych
Metodologia badań internetowych 

MODUŁ 2: TEKST W SIECI

ZDW Analiza semantyczna i kontekstowa komunikatów internetowych
ZDW Tworzenie tekstów do sieci oraz ich publikacja z wykorzystaniem multimediów
ZDW Architektura tekstu w Internecie i webdesign

MODUŁ 3: EDYTORSTWO ELEKTONICZNE I KULTURA WYDAWNICZA W SIECI

Redakcja językowa ze szczególnym uwzględnieniem publikacji w sieci
Podstawy składu i konwersji

MODUŁ 4: ARCHIWISTYKA CYFROWA

Digitalizacja i archiwizacja zbiorów
Technologie przetwarzania dokumentów cyfrowych

MODUŁ 5: WARSZTAT PROJEKTANTA INFORMACJI

Strategie pozyskiwania i projektowania  informacji
Podstawy projektowania stron internetowych
Badanie i ocena użytkowników sieci, pozycjonowanie i SEO

Przedmioty: 

Wykaz przedmiotów na kierunku Filologia polska:

Przedmioty wspólne:

Analiza dzieła literackiego i kulturowego
Antropologia kulturowa
Creative writing
Dialektalne i regionalne zróżnicowanie polszczyzny
Działania twórcze
Etyka
Język obcy
Komunikacja
Konflikt grupowy
Literatura i kultura polska
Literatura polska po 1939 roku
Literatura powszechna od średniowiecza do XIX wieku
Literatura starożytna
Metodyka zarządzania kompetencjami
Podstawy filozofii
Poetyka i retoryka
Projekt własnego przedsięwzięcia
Stylistyka i kultura języka
Technologie informacyjne
Teoria literatury
Wiedza o historycznym rozwoju polszczyzny
Wiedza o komunikacji językowej
Współczesne życie kulturalne
Współczesny język polski
Seminarium dyplomowe

 

Przedmioty na specjalności Communication design (Projektowanie komunikacji)

Architektura informacji
Copywriting
Fotografia
Kreowanie wizerunku firmy
Ochrona własności intelektualnej
Podstawy grafiki projektowej
Podstawy grafiki projektowej
Pragmatyka reklamy/Sztuka prezentacji
Prawo autorskie
Projektowanie informacji
Projektowanie publikacji
Scenopisanie
Struktury wizualne
Sztuka druku komputerowego
Sztuka nowych mediów
Tworzenie tekstów dla mediów
Typografia
Web design
Web design
Webwriting

 

Przedmioty na specjalności Reklama i komunikacja marketingowa

Pragmatyka reklamy
Prezentacje i wystąpienia publiczne
Psychologia społeczna
Psychologia zachowań konsumenckich
Psychologia marketingu i reklamy
Retoryka reklamowa
Język reklamy
Komunikacja wewnętrzna
Komunikacja zewnętrzna
Grafika komputerowa w reklamie
Webwriting
Creative writing
Prawne uwarunkowania reklamy
Kreowanie wizerunku firmy
Niestandardowe formy promocji
Planowanie kampanii
Analiza kampanii
Opłaty: 

Nie pobieramy wpisowego: 0 zł!
Czesne miesięczne / obowiązujące od 1 do 4 semestru: 340 zł

Czesne miesięczne / obowiązujące od 5 semestru: 510 zł

Opłata rekrutacyjna: 85 zł
Wydanie legitymacji elektronicznej: 17 zł

Studia I i II stopnia
rekrutacja@puw.pl
+48 42 63 15 800
Studia podyplomowe
podyplomowe@puw.pl
+48 42 29 95 637
Rekrutacja na kursy
kursy@puw.pl
+48 42 63 15 804
FAQ