Wyszukiwarka:

Szukaj

Anuluj

Polski Uniwersytet Wirtualny

Platforma
zdalnego nauczania

Wirtualny
pokój studenta

Kulturoznawstwo

Zapisz się

410,00zł/miesiąc
Kulturoznawstwo studia on-line

Kierunek studiów:

Rodzaj studiów:

Forma studiów:

Uczelnia realizująca studia:

Uzyskiwany tytuł:

Dyplom: 
Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi

Okres nauki:

Forma zajęć:

Specjalności

Kreatywny menedżer kultury

Specjalność dla osób zainteresowanych zagadnieniami zarządzania w obszarze kultury, problematyką promocji i reklamy oraz organizacji przedsięwzięć kulturalnych. Jest ona przeznaczona dla ludzi aktywnych i kreatywnych, widzących swoją przyszłość w sferze projektowania i realizowania wydarzeń kulturalnych i artystycznych. Przygotowuje ona zarówno w obszarze teoretycznym do rozpoznawania i analizowania zjawisk kultury współczesnej z uwzględnieniem specyfiki mediów (znaczenia przemian technologicznych, Internetu i TV), jak i praktycznym, umożliwiając poznanie form nowoczesnego zarządzania w kulturze i pozyskiwania środków finansowych. Specjalność ta jest również przygotowaniem do pracy w agencjach reklamy, projektowania i kierowania kampaniami w obszarze kultury.

  • poznanie zasad zarządzania w kulturze, przygotowanie do pracy w instytucjach i organizacjach
  • inspirowanie do podejmowania własnych działań, pracy twórcy i menedżera kultury – organizatora wystaw, festiwali, koncertów, eventów
  • wskazanie znaczenia nowoczesnego marketingu i PR oraz reklamy i promocji w kulturze
  • umiejętność tworzenia i prowadzenia projektów kulturalnych i artystycznych w oparciu o zasady przedsiębiorczości, finansowania i zarządzania w kulturze
  • możliwość pracy w obszarze nowoczesnych mediów dzięki praktycznej znajomości zagadnień kultury audiowizualnej
  • rozpoznawanie i analizowanie tendencji w kulturze współczesnej, przygotowanie do pracy krytyka kultury

Praca dla absolwenta:

  • instytucje i organizacje kultury
  • agencje reklamy – jako kreatywny twórca kampanii reklamowych w obszarze kultury, specjalista do spraw PR, marketingu i promocji w sferze kultury
  • media - dziennikarz prasy, radia lub TV w dziale kultury
  • ośrodkach sztuki i kultury: w kinach, teatrach, muzeach, galeriach, centrach sztuki
  • własna firma, jako organizator i twórca wydarzeń kulturalno-artystycznych, muzycznych, filmowych i teatralnych
  • firmy producenckie, własna działalność w firmie impresaryjnej

Wybrane zagadnienia specjalizacyjne:

  • przedsiębiorczość w kulturze
  • finansowanie kultury
  • organizacja przedsięwzięć kulturalnych
  • reklama i promocja
  • marketing i PR
  • rynek sztuki
  • nowe media

Moduły specjalnościowe:

  • Podstawy funkcjonowania instytucji kultury
  • Przedsiębiorczość w kulturze,
  • Instytucje i organizacje kultury
  • Finansowanie kultury
  • Kompetencje w zakresie rozpoznawania i projektowania współczesnych form wizualnych
  • Inspiracje w grafice użytkowej
  • Podstawy grafiki projektowej
  • Kompetencje w zakresie zjawisk kultury i literatury
  • Europejska literatura powszechna / Pozaeuropejska literatur powszechna
  • Inspiracje literackie
  • Literackie życie artystyczne
  • Kompetencje w zakresie filmu i mediów
  • Historia filmu
  • Film polski
  • Telewizja i mass media
  • Warsztat realizacji filmowej i telewizyjnej
  • Relacje społeczne
  • Autoprezentacja i kształtowanie opinii publicznej
  • Kompetencje w zakresie aktywnego kreowania zjawisk współczesnej kultury
  • Organizacja przedsięwzięć kulturalnych
  • Rynek kultury / rynek sztuki
  • Kultura regionów i turystyka
  • Kultura miasta
  • Przedsiębiorczość w kulturze
  • Nowoczesne wystawiennictwo i organizacja wystaw
  • Kreatywne zarządzanie instytucjami kultury

 

Wielokulturowa komunikacja w biznesie

Nowa, unikatowa specjalność realizowana na studiach on-line na kierunku kulturoznawstwo. Wybierający ją student zostanie przygotowany w roku studiów do pracy w międzynarodowym, zróżnicowanym kulturowo środowisku biznesowym. Stworzyliśmy tę specjalność, odnosząc się do zglobalizowanej rzeczywistość, w której żyjemy. 

Wielokulturowa komunikacja w biznesie łączy kompetencje kulturoznawcze z biznesowymi. Przygotowany przez nas program specjalności ma na celu dostarczenie studentom wiedzy z zakresu teorii kultury i różnorodnych praktyk kulturowych oraz zarządzania w środowisku międzynarodowym. Dzięki znajomości tych zagadnień, studenci będą lepiej przygotowani do pracy w zróżnicowanym kulturowo i narodowościowo otoczeniu, dzięki rozwiniętej świadomości różnorodności kulturowej. Nasz absolwent po ukończeniu studiów będzie miał zarówno ogólną wiedzę z dziedziny kultury, sztuki i literatury, jak i specjalistyczną wiedzę z zakresu zasad prowadzenia działalności biznesowej na rynkach międzynarodowych oraz pogłębioną wiedzę na temat różnych rynków i kultur świata.

Wybrane zagadnienia/przedmioty specjalnościowe:

  • komunikacja międzykulturowa
  • psychologia międzykulturowa
  • zarządzanie międzykulturowe
  • biznes międzynarodowy i rynki
  • różnice kulturowe w negocjacjach biznesowych
  • etykieta biznesu w kontaktach międzynarodowych
  • szok kulturowy i adaptacja kulturowa
  • tożsamość społeczna i kulturowa
  • wielokulturowość, międzykulturowość, transkulturowość
  • kultury i religie świata: Daleki Wschód, Bliski Wschód i kraje afrykańskie, Europa i Ameryka Północna, Ameryka Południowa i Australia
  • sztuka ludów świata: tradycyjne formy teatru, sztuk plastycznych, muzyki, literatury

Metody prowadzenia zajęć to między innymi:

  • wykład z prezentacją
  • warsztaty prowadzone przez specjalistów-praktyków
  • warsztaty w instytucjach i firmach (np. zajęcia realizowane w formie praktyk)
  • projekty własne (realizowane w kilkuosobowych grupach oraz indywidualnie)

Tam, gdzie inni padną ofiarą tzw. specyfiki kulturowej, Ty będziesz wiedzieć, jak postępować, aby pomimo różnic być w dialogu z przedstawicielami innych kultur i osiągać swoje cele biznesowe. A jeśli jesteś po prostu ciekawy innych kultur i cywilizacji, ta specjalność także jest dla Ciebie, u nas zyskasz bowiem również specjalistyczną, przekazywaną przez ekspertów w swoich dziedzinach wiedzę o kulturze, sztuce, religiach, zwyczajach i tradycjach różnych kręgów cywilizacyjnych.

Kadra: 

dr Katarzyna Filutowska - dziekan kierunku kulturoznawstwo, studia on-line 
mgr Monika Kamieńska - prodziekan kierunku kulturoznawstwo, studia on-line
dr Karol Stolarek - prodziekan kierunku kulturoznawstwo, studia on-line

 

Przedmioty: 

Wykaz przedmiotów na kierunku Kulturoznawstwo:

Antropologia kultury
Działania performatywne
Etyka
Film w kulturze
Film współczesny
Historia kultury
Historia sztuki
Język filmu
Język obcy
Komunikacja społeczna
Kultura audiowizualna
Kultura muzyczna
Kultura popularna
Kultura współczesna
Literatura współczesna
Logika i semiotyka
Marketing i public relations
Metodyka zarządzania kompetencjami
Nowe media
Polityka kulturalna w Polsce i UE
Prawo autorskie
Projekt dyplomowy
Projekt filmowy
Projekt muzyczny
Projekt własnego przedsięwzięcia
Promocja kultury
Reklama
Socjologia kultury
Sztuka współczesna
Sztuka współczesna
Teatr i widowisko w kulturze
Technologie informacyjne
Teoria kultury
Teoria literatury
Teoria sztuki
Warsztat dziennikarski
Warsztat wystawienniczy
Zarządzanie w kulturze
Opłaty: 

Nie pobieramy wpisowego: 0 zł!

Czesne miesięczne / obowiązujące od 1 do 4 semestru:410 
Czesne miesięczne / obowiązujące od 5 semestru:605 zł
Opłata rekrutacyjna:85 zł
Wydanie legitymacji elektronicznej:22 zł

 

FAQ