Specjalizacja nauczycielska z elementami neurodydaktyki
Specjalizacja nauczycielska z elementami neurodydaktyki na studiach drugiego stopnia skierowana jest do wszystkich osób, które związały swą przyszłość z edukacją. Zwracamy się z naszą ofertą zarówno do tych nauczycieli, którzy oprócz nauczania najmłodszych, chcą pracować z uczniem nieco starszym – licealistą, ale również do wszystkich, którzy potrzebują profesjonalnego wsparcia w rozwinięciu swojego potencjału lub też rozbudzeniu na nowo pasji do nauczania. Bowiem zawód nauczyciela języka obcego to wyzwanie, szczególnie w dzisiejszych nieustannie zmieniających się czasach.
Dziś nauczyciel nie może już tylko nauczać, ale być przewodnikiem dla swojego ucznia, zarażać go pasją i umożliwiać mu rozwijać jego zainteresowania.
Polski Uniwersytet Wirtualny oprócz niezbędnych komponentów specjalizacji nauczycielskiej oferuje studentom unikalne zajęcia, które prowadzą eksperci w swojej dziedzinie (m.in. Pani Bożena Będzińska-Wosik, dyrektor Budzącej się Szkoły – Szkoły Podstawowej nr 81 w Łodzi, współinicjatorka Budzącej się Szkoły).
Na specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki kształcimy nauczyciela, który:
- zamiast nauczać pomaga uczyć się,
- wierzy w potencjał ucznia i na nim opiera proces uczenia się,
- wykorzystuje w swojej pracy najlepsze praktyki i osiągnięcia z zakresu współczesnej edukacji,
- indywidualnie podchodzi do każdego ucznia,
- wspiera kreatywność oraz innowacyjne myślenie swoich uczniów,
- wzmacnia autonomię swoich uczniów,
- stawia na rozwiązywanie problemów,
- rozwija pasje swoich uczniów,
- promuje współpracę, uczy partnerstwa i szacunku.
Szczegółowe warunki rekrutacji na specjalizację nauczycielską z elementami neurodydaktyki w PUW.
1. Na specjalizację tę mogą rekrutować się kandydaci:
- Po kierunku filologia angielska i germańska oraz po Instytucie Lingwistyki Stosowanej.
- Jeśli realizowali już specjalizację nauczycielską na pierwszym stopniu, mogą wybrać specjalizację translatorsko-biznesową lub kontynuować specjalizację nauczycielską, realizując dodatkowe przedmioty, których nie ukończyli wcześniej.
- Jeśli nie realizowali na pierwszym stopniu specjalizacji nauczycielskiej, rozpoczynając studia na drugim stopniu ze specjalizacją nauczycielską, będą musieli zrealizować różnice programowe z pierwszego stopnia studiów, tj:
a) Podstawy dydaktyki – szkoła podstawowa (ćwiczenia)
b) Podstawy psychologii - perspektywa nauczyciela – szkoła podstawowa (ćwiczenia)
c) Podstawy nauczania języków obcych – szkoła podstawowa (ćwiczenia)
d) Metodyka nauczania języka obcego – szkoła podstawowa (ćwiczenia)
2. Specjalizacja translatorsko-biznesowa pozostaje bez zmian. Kandydaci po innych kierunkach niż filologia mogą wybrać tę specjalizację i realizować ustalone wcześniej różnice programowe.
3. Założenia dotyczące wymagań poziomu języka pozostają bez zmian.