Adresaci
Studia podyplomowe Turystyka regionalna powstały z myślą o wszystkich absolwentach studiów licencjackich, jak i magisterskich, szczególnie z zakresu nauk społecznych, humanistycznych, nauk o zdrowiu i kulturze fizycznej, którzy zawodowo związani są z obszarem rekreacji, turystyki i sportu.
Studia te podniosą umiejętności oraz kwalifikacje studenta w obszarach:
- działań projektowych w turystyce,
- tworzenia i realizowania kampanii marketingowych wspierających promocję usług turystycznych,
- opracowywania produktów turystycznych i tworzenia atrakcji turystycznych.
Studia szczególnie przydatne dla wszystkich:
- Pracowników jednostek samorządowych i instytucji lokalnych działających w obszarze turystyki regionalnej, promocji miast, miejscowości, gmin itp.
- Pracowników samorządów lokalnych oraz urzędów projektujących działania marketingowe i promocyjnymi na obszarach województw, gmin, miast i miejscowości.
- Osób związanych zawodowo z organizacjami pozarządowymi (NGO) specjalizujących się swoim głównym działaniami w obszarach edukacji, turystyki, rekreacji i sportu.
- Wszystkich osób chcących rozwijać własną działalność marketingową i projektową w obszarze turystyki, przygotowywać produkty i usługi turystyczne, jak i skutecznie opracowywać strategie marketingowe oraz wizerunkowe dla całych regionów.
Cel
Podstawowym celem kształcenia jest przekazanie studentom skutecznych zasad promocji regionów, miast i miejscowości; tworzenia atrakcji w różnych obszarach turystyki, takich jak: turystyka dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego, zabytków i sztuki, kulinariów, gastronomii oraz rekreacji i sportu. Studenci zgłębią również wiedzę z zakresu metodyki badań stosowanych w turystyce, zasady tworzenia produktów turystycznych, w tym ich promocji oraz sprzedaży. Ponadto poznają i rozwiną własne umiejętności planowania, przygotowywania i realizowania kampanii marketingowych w turystyce z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi. Dokształcą się również w zakresie poszukiwania oraz pozyskiwania środków finansowych niezbędnych do realizacji działań projektowych w turystyce regionalnej.
Czas
2 semestry
Metoda
Studia są prowadzone zarówno metodami tradycyjnymi, jak i z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Aż 80% ze wszystkich zajęć prowadzonych jest w formie e-learningowej. Pozostałe 20% zajęć odbywa się w formie zjazdów stacjonarnych organizowanych weekendowo.