CEL STUDIÓW
Przygotowanie do pracy terapeutycznej i edukacyjnej z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zespołem Aspergera.
Rozpoznawanie trudności towarzyszących zaburzeniom ze spektrum ASD.
Diagnoza funkcjonalna oraz Indywidulane Programy Edukacyjno-Terapeutyczne dla osób z ASD na wszystkich poziomach edukacyjnych.
Wczesna interwencja diagnostyczno-terapeutyczna dla dzieci z autyzmem.
Planowanie pracy edukacyjnej z dziećmi i młodzieżą ze spektrum ASD.
Studia przygotowujące do pracy poza systemem oświaty.
KORZYŚCI
Absolwent uzyska następujące korzyści:
Umiejętność organizowania pracy edukacyjnej i terapeutycznej z osobami ze spektrum ASD na wszystkich etapach edukacyjnych.
Umiejętności związane z przeprowadzeniem diagnozy funkcjonalnej i opracowania programów terapeutycznych na wszystkich poziomach edukacyjnych.
Wiedzę na temat metod terapeutycznych opartych o „evidence based”.
Wiedzę jak rozwijać obszary deficytowe osób z ASD, w tym jak pracować nad kształtowaniem kompetencji społecznych i rozwojem komunikacji.
Umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb uczniów z ASD.
ADRESACI
Studia adresowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zespołem Aspergera, w szczególności dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli wspierających, na wszystkich poziomach edukacyjnych oraz dla pedagogów, psychologów i logopedów oraz innych zainteresowanych.
CZAS TRWANIA
Dwa semestry; 280 h (w tym 60 h praktyk)
METODA
Studia są prowadzone zarówno metodami tradycyjnymi, jak i z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. 65% zajęć prowadzonych jest w formie e-learningowej. Pozostałe 35% zajęć odbywa się w formie 4 zjazdów stacjonarnych organizowanych weekendowo.