Grafika 3D i Game art
Polski Uniwersytet Wirtualny przygotował unikatową propozycję dla twórców gier. W odróżnieniu od wielu innych polskich uczelni, PUW proponuje zarówno praktyczne, jak i artystyczne ujęcie projektowania przestrzeni wirtualnej oraz elementów gier komputerowych.
W toku studiów na kierunku grafika, Grafika 3D i game art realizowane są zagadnienia z zakresu modelowania i animacji 3D, montażu audio i video, digital painting, prace w programach Autodesk 3Dmax, Adobe Creative Cloud. Unikatowe przedmioty w nowej specjalności są precyzyjnie dopasowane do potrzeb rozwijającego się rynku:
- Projektowanie gier komputerowych - blok designerski: projektowanie gry jako całości, postprodukcja i efekty specjalne;
- Projektowanie środowiska i postaci - modelowanie 3D, elementy scenografii, postaci, level design;
- Projektowanie graficzne w grach - interfejs.
Adepci specjalności Grafika 3D i game art na Polskim Uniwersytecie Wirtualnym uczą się tworzyć artystyczną szatę graficzną, elementy scenografii środowiska, postacie (w oparciu o digital painting, rysunek koncepcyjny), projektować i wykonywać zaprojektowane elementy z użyciem programów 3D i wykorzystaniem odpowiednich technik modelowania. Po ukończeniu studiów absolwent znajdzie pracę w zespole graficznym, w agencji reklamowej i – rzecz jasna – w branży gier komputerowych.
Zgodnie z przewidywanym kierunkiem rozwoju branży gier komputerowych to właśnie artystyczne podejście do przestrzeni wirtualnych oraz wysoka jakość oprawy graficznej będą bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na ich popularność oraz sukces finansowy.
Oferta jest odpowiedzią na potrzeby studentów zainteresowanych projektowaniem gier komputerowych, jednak zamiast sztywnego, programistycznego ujęcia AHE, jako jedyna stawia na kreatywność i artyzm, unikalne w skali całego kraju
UWAGA! Zgodnie z decyzją prorektora ds. kształcenia z dnia 1 lutego 2006 r. specjalność zostaje uruchomiona przy minimum 15 osobach chętnych.