Wyszukiwarka:

Szukaj

Anuluj

Polski Uniwersytet Wirtualny

Platforma
zdalnego nauczania

Wirtualny
pokój studenta

Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych — nowe studia podyplomowe

Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Polski Uniwersytet Wirtualny uruchamia nowy kierunek studiów podyplomowych, tym razem ściśle nauczycielski i pedagogiczny — Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wszyscy nauczyciele uczący w szkołach na dowolnym etapie edukacji, ale także instruktorzy zajęć pozaszkolnych, pedagodzy szkolni, terapeuci, metodycy mają sposobność pogłębić i usystematyzować wiedzę oraz kompetencje niezbędne w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Jak istotny to obszar, nie trzeba dziś nikogo, komu leży na sercu dobro dzieci i młodzieży, przekonywać. Już w latach 90. zauważono, że dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ok. 20% wszystkich uczniów i podopiecznych. Ta liczba stale rośnie, co wymaga od nauczycieli profesjonalnych działań i kierunkowych kompetencji. Wiedza, którą słuchacze pozyskają w trakcie studiów, pozwoli im efektywnie zastosować w praktyce edukacyjnej specjalne, zindywidualizowane w zakresie tempa i wymagań programy oraz adekwatne metody nauczania.
Absolwent studiów uzyska specjalistyczną wiedzę dotyczącą kształcenia uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu, trudnościami w uczeniu się matematyki, niedosłyszących i niesłyszących, słabo widzących i niewidomych, z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją, upośledzonych w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, z niepełnosprawnością sprzężoną, z autyzmem, z ADHD, niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem, z chorobą przewlekłą, czy wreszcie z uczniem szczególnie uzdolnionym, w tym uczniem z syndromem SNO – nieadekwatnych osiągnięć szkolnych. Co istotne — podczas zajęć z wykładowcami praktykami w tych dziedzinach nauczą się, jak zaprojektować program odpowiednich działań dydaktycznych i wychowawczych.
Nasze studia zorientowane są na przekazywanie wiedzy konkretnej i szczegółowej, stąd w ramach jednego przedmiotu zrealizowany zostanie program z zakresu jednej potrzeby/dysfunkcji, np. „Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim” czy „Praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki”.
Studia trwają 2 semestry. Są prowadzone zarówno metodami tradycyjnymi, jak i on-line. 70% zajęć prowadzonych jest w formie e-learningowej. Pozostałe 30% zajęć odbywa się w formie zjazdów stacjonarnych organizowanych weekendowo.
Zapisz się już dziś, korzystając z formularza rekrutacyjnego.
Zapraszamy.
 

FAQ